10 reguli in social advertising. Cum sa fii atragator pe Facebook si Twitter

In 2011, Facebook a avut 845 milioane de utilizatori, dintre acestia 483 milioane fiind activi.

Social advertisingul are cea mai mare rata de crestere din advertisingul online, piata fiind estimata sa ajunga la 8 miliarde de dolari in 2012 si 10 miliarde de dolari pana in 2013. Veniturile Facebook din advertising au ajuns anul trecut la circa 3,1 miliarde dolari, reprezentand 27,9% din intreaga piata de advertising a Statelor Unite de anul trecut; o crestere de 69% fata de anul precedent.

Pe 29 februarie, Facebook a tinut pentru prima data o conferinta de marketing. Primul subiect pe agenda a fost Premium, o serie de produse de marketing, destinate sa creasca accesul retelelor sociale la prietenii tai si prietenii prietenilor tai. Ca utilizator, nu vei remarca probabil vreo diferenta uriasa, exceptie facand noul Timeline pentru paginile de brand.

Ce noi produse a lansat Facebook? Oficial au fost cinci: Ads care apar in News Feed, Ads care apar in partea dreapta a homepage-ului tau, Ads in News Feed-ul pentru aparate mobile, Ads care apar cand parasesti reteaua si Oferte.

Social advertisingul provoaca brandurile sa atraga consumatorii prin noi modalitati. Pana la urma, brandurile nu sunt cel mai binevenit participant in retelele sociale, deci pentru a-ti asigura succesul, ad-ul tau ar trebui sa ofere o experienta sociala targetului, crescand totodata brand engagementul si generand tranzactii/cumparari.

Social advertisingul e menit sa creasca numarul de informatii pe care platforma de publicitate o are despre interesele si valorile unui potential consumator. Atunci cand este implementat corect, social advertisingul este o unealta eficienta de crestere a afinitatii fata de brand. Poate inspira recomandarile de la un prieten la altul, iar aceasta este una dintre cele mai puternice forme de advertising.

Facebook Ads Product Director, Gokul Rajard a spus ca Facebook Social Ads determina oamenii sa isi aminteasca un anunt (crestere de 68%) si mareste posibilitatea ca un individ sa cumpere un produs (un avans de 400% fata de metodele traditionale).

Sponsored Stories permite advertiserilor sa promoveze recomandarile mouth-to-mouth si interactiunile cu brandurile, care exista in Facebook News Feed. Daca, de exemplu, prietenul cuiva “da like” unui brand, acesta va vedea acest lucru atat in News Feed, cat si in partea dreapta a ecranului. Facebook Ads sunt bazate pe ideea ca oamenii vor sa vada ce fac prietenii lor.

Implementat prost, social advertising poate genera reactii negative (si permanente) pentru un anumit brand, precum si interactiuni negative cu brandul respectiv – de la a bloca ad-ul, pana la a-l transforma in subiect fierbinte si negativ pe Twitter.

Prin urmare, e important sa tineti permanent cont de care va este audienta, care le sunt valorile si cum prefera sa interactioneze online. Cum poti face asta? Folosind cei 10 pasi de mai jos.

1. Identifica-ti audienta
Daca nu stii foarte clar cum arata targetul tau, e probabil sa cheltuiesti tot bugetul de advertising si sa nu-l prea atingi. Dar, daca afli cat mai multe informatii despre cei pe care ii vizezi (precum ce retele sociale prefera, ce site-uri, ce servicii mobile) vei economisi si timp si bani in cele din urma.

2. Nu consuma mai mult decat ai bugetat

Iti monitorizezi atent cheltuielile cu ad-uri, zilnic sau lunar, chiar daca sumele sunt retrase automat din conturi, asa cum se intampla in cazul Facebook Ads, LinkedIn’s Display sau Google Adwords? Mai bine consumi mai mult timp facand asta, decat sa consumi mai multi bani decat ti-ai propus.

3. Atentie la dimensiune
Daca ti s-au parut suficiente cele 140 caractere ale Twitter, nu va fi greu. Utilizatorii au atentia limitata, asa ca trebuie sa atragi atentia rapid, printr-un continut atractiv , care sa genereze brand engagement. Simplu, nu?

4. Foloseste cuvinte cheie
Pentru a folosi cat mai eficient bugetul, o solutie ar fi sa devii specialist in cuvinte cheie. Siteuri precum Google simplifica asta prin unelte precum keyword tool, dar mai sunt numeroase optiuni pentru brandurile care vor sa verifice ce cuvinte atrag, ce cuvinte folosesc competitorii lor sau ce cauta consumatorii legat de industria in care ei activeaza.

5. Nu uita de call to action
Cei care lucreaza in marketing vorbesc mereu de call to action si exista un motiv pentru asta. E mult mai probabil ca un consumator sa relationeze cu brandul tau, daca ii spui exact cum sa faca asta, asa ca simplifica procesul. Fie ca folosesti un buton de click, completarea unui formular, retweet-ul sau orice altceva, fa sa fie clar pentru potentialul tau consumator.

6. Condu-ti consumatorii acasa
Orice brand isi doreste sa fie prezent in retelele sociale, dar nu iti recomand ca singura ta prezenta online sa fie pe aceste portaluri. Foloseste advertisingul pe Facebook pentru a determina consumatorii sa foloseasca aplicatii care sa genereze loialitate fata de brand. De exemplu, Diageo a folosit Facebook pentru a-si creste baza de fani pe pagina de brand si i-a testat eficienta in generarea vanzarilor. Au implementat o campanie de ad-uri pentru cinci din brandurile lor, care a generat o crestere a vanzarilor de 20%.

7. Fii consistent
Initial, alege numai cateva siteuri. Sa impanzesti internetul cu social ads e nu numai pierdere de bani, dar si greu de monitorizat si adaptat in functie de raspunsuri. E de preferat sa ai ad-uri mai putin frecvente, dar de calitate.
De exemplu Kavli, un grup ce activeaza pe piata alimentare in Norvegia, cu o cifra de afaceri de 1,4 miliarde coroane norvegiene (aproximativ 185.000 de euro) a folosit Facebook pentru a revitaliza imaginea invechita a cremei de ciocolata Hapa. Pentru a comunica noile valori de brand Hapa, Kavli a ales sa asocieze Hapa cu campionatul norvegian de piatra-hartie-foarfeca. Pe perioada inscrierilor pentru campionat, Kavli a dezvoltat o campanie de ad-uri targetand categoria de varsta 25-35. In acest sens au folosit filtrele Facebook pentru varsta. Utilizatorilor de Facebook din categoria selectata li s-au prezentat trei tipuri de ad: ad-uri de eveniment, polls si ad-uri traditionale.
Ad-urile le-au dat utilizatorilor de Facebook posibilitatea de a interactiona si a intra in contact direct cu brandul Hapa, conducandu-i catre siteul de promotie dedicat, unde puteau juca piatra-hartie-foarfeca cu prietenii lor, puteau sa-si creeze propriile grupuri sau sa-si organizeze propriile turnee. Castigatorul a reprezentat Norvegia la campionat de piatra-hartie-foarfeca din Canada.

8. Fii relevant
Asigura-te ca ad-urile tale sunt relevante pentru audienta careia te adresezi. Asigura-te ca folosesti canalul de comunicare corect. Relevanta este cheia campaniilor de acest gen. De exemplu, Scotiabank din Canada s-a bazat pe Facebook ads sa genereze awareness pentru campania lor “Let the savings begin”. Au folosit ad-uri cu buton de “like” pentru a atrage oamenii catre brand, in timp ce ad-urile de eveniment atrageau consumatori pentru mese rotunde, organizate in viata reala. Folosind tactici de targetare traditionala si geografica, au folosit si serviciul Reach. Acesta este o optiune de media buying care garanteaza oamenilor de marketing ca vor atinge in proportie de 100% audienta targetata intr-un interval de 24 ore. Campania a avut atat de mult succes, incat Facebook este acum parte integranta din planurile de marketing si comunicare ale bancii.

9. Foloseste un mesaj simplu
Maiestria in folosirea de cuvinte cheie si targetarea audientei potrivite nu te vor ajuta daca nu te folosesti de regula KISS – Keep it Short and Simple. Odata ce ai atras atentia potentialului consumator, nu complica lucrurile, pentru a-i ingreuna interactiunea cu brandul sau participarea la campanie. Cu cat vei solicita mai putine click-uri sau vei pune mai putine campuri de completat in formulare, cu atat le va fi mai usor sa interactioneze, deci cu atat mai mult succes va avea campania ta.

10. Atrage si distreaza
Brandul tau trebuie sa se faca auzit intr-o mare de voci care comunica, comunica, comunica. Ai investit in a atrage fanii, acum e momentul sa investesti in continut. Intr-o societate care ne ofera atat de multa informatie, avem cu totii tendinta de a fi selectivi, asa ca cu cat mesajul tau va fi mai atragator, uman, informativ sau pur si simplu distractiv, cu atat cresc sansele sa te faci ascultat. Odata ce ai ajuns pe “short list”, sansele de a-ti deveni fideli consumatorii cresc cu 64%.
Pentru a concluziona, orice produs sau un serviciu de succes trebuie sa faca fata unei serii de constrangeri, tehnologii sau oportunitati. Suntem cu totii influentati de diverse forte de marketing care afecteaza piata, de nevoi fundamentale, de strategii ale competitorilor sau capacitati ale brandului. Produsul trebuie sa livreze insa ceea ce promite, nu doar la nivel functional, ci generand si o interactiune placuta. Cele zece puncte de mai sus sunt insa un inceput.



Setari Cookie-uri