3 / 4

Daca vezi pe ulita ta o schimbare, merita sarbatorita cu o bere

Wall-Street.ro: Ati afirmat ca nu ar fi fost confortabil sa treceti prin aceasta recesiune doar din postura de consultant. Cum v-a schimbat aceasta experienta?
Mihai Ghyka:
Da, te schimba. Frustrarea consultantului care vine din business este aceea ca doar o mica parte din sfaturile tale sunt urmate si este platit pentru asta. Tu crezi ca toate acele decizii pe care le promovezi sunt cele juste. Pe mine ma interesa mai mult rezultatul recomandarilor mele, decat factura. Criza este un capitol al vietii pe care nu il voi uita. E important sa creezi un spirit de echipa si sa fie o transparenta umana. Dincolo de business, cea mai mare parte a timpului o petrecem la birou. Este o presiune mult mai mare, un efort de intelegere, de asta stau foarte mult de vorba cu oamenii, incerc sa ii inteleg ce ii apasa, ce cumpara si de ce. Cred ca sunt oameni care au scris povesti de brand extraordinare tocmai pentru ca erau aproape de consumator.

Wall-Street.ro: Ce s-a schimbat in modul in care conduceti o multinationala odata cu intrarea unui fond de investitii in actionariat?
Mihai Ghyka:
Modul in care conduci o multinationala este acelasi, fie ca este in Romania sau in alta tara. Functionam strict dupa aceleasi reguli. Si multinationalele se aseamana foarte mult intre ele. Seful nu s-a schimbat, ne stim, am lucrat impreuna in AB InBev. Cred ca structura Starbev face ca deciziile sa fie luate mult mai repede, dorinta de a reactiona la piata sa fie mai rapida, e o cursa care se petrece cu 150 km/ora, traseul este acelasi, masina este aceeasi. Un fond de investitii este un actionar mai exigent, mai dornic de a vedea crestere pe termen mediu. Daca nu as fi cunoscut fondul de investitii nu as fi aici.

Wall-Street.ro: Cum se reflecta vestile bune pe care le-ati enumerat in cazul Bergenbier?
Mihai Ghyka:
Cred ca intram foarte curand intr-o perioada electorala in care dupa cum stim alegerile locale sunt vitale pentru partide. Vor fi bani, vor fi lucrari care se vor face incepand din primavara pana la alegerile din iunie 2012 – se va face un pod, se va face un drum, se va trage apa. In fiecare zece comune, vor fi una, doua sau trei in care vor fi investitii. Vor da de lucru, vor da incredere. Daca vezi ca pe ulita ta se intampla ceva, e o schimbare merita sarbatorita cu o bere. Prin urmare, cred intr-un plus de consum in anul care urmeaza si cred ca se va reflecta. Avem planuri de accelerare a cresterii. Incheiem 2010 pe o crestere de cota de piata, nu sunt multumit cu descresterea pietei si cu un inceput de an destul de dificil. Conform MEMRB, am avut o scadere a pietei de -11% in 2010 grefat pe o contractie de -14% in 2009.

Wall-Street.ro: Ce investitii aveti planificate in acest an?
Mihai Ghyka:
Cred ca vestile bune pe care le-am dat anul trecut, le vom da si in 2011, in sensul ca ne-am marit forta de vanzari din teren. Chiar daca am inchis o fabrica, am angajat oameni in vanzari. Vom avea o concentrare a eforturilor pe partea comerciala. Esentialul este, mai cu seama intr-o criza, sa nu te diluezi in promotii. Trebuie sa simti reteta cea mai buna intre un efort promotional si o campanie de imagine care sa creasca brandul pe termen lung. E o perioada in care trade marketing-ul joaca un rol esential, cum joci si cum cuceresti de partea ta vanzatorii, cum cuceresti de partea ta forta de vanzari. Sigur ca promotiile vand, insa la un moment dat ele devin moneda curenta. Nu faci decat sa distrugi profitabilitatea.

Wall-Street.ro: Care va fi numele bataliei in bere in acest an?
Mihai Ghyka:
Va fi balanta corecta intre promotii si imagine. Trade marketing-ul va fi o piesa esentiala.

Wall-Street.ro: Puteti sa numiti un exemplu de inovatie pe care il admirati?
Mihai Ghyka:
Steve Jobs si succesul actual al iPad este formidabil. Capacitatea aceasta de a avea o minte de copil si de a crede in visul consumatorului. Capacitatea de a spune se poate, vom reusi. Exista investitori care au facut lucruri de succes si in Romania, exista straini care au facut performanta aici.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri