7 / 9

Vanzarea activelor

In prezent vanzarile de active au devenit o necesitate strategica pentru multe companii si apelarea la aceasta solutie va depinde de gradul de presiune la care sunt supuse acestea. Totusi, companiile au la indemana mai multe optiuni de vanzare pentru a avea cele mai mari sanse de succes.

In acest context, 36% din respondenti au identificat activele care pot fi transformate in lichiditati, in timp ce 40% considera ca vor vinde activitatile care nu sunt de baza sau performante in urmatoarele 12 luni. De asemenea, 29% din respondenti intentioneaza realizarea de aliante strategice in numar mai mare.

Pe o piata de fuziuni si achizitii caracterizata printr-un grad mai mare de complexitate si dificultate, si cu termene rapide, o administrare riguroasa si analitica a portofoliului ofera companiilor o baza solida pentru efectuarea de decizii privind vanzarile (si achizitiile) oportune. Cu cat un vanzator este mai pregatit, cu atat va negocia de pe o pozitie mai buna, iar tranzactia se va realiza intr-un timp mai scurt.

Dupa vanzarea unui activ, puteti constata ca anumite departamente sau sectoare de activitate au consumat prea multe resurse pentru gestionarea activului respectiv. Pe cat posibil, centralizati functiile (de ex. cele de suport) sau externalizati-le (numai dupa definirea sau stabilizarea proceselor acestora).

Alte optiuni de tranzactionare


In cazul in care vanzarea nu constituie strategia potrivita, alte optiuni de tranzactionare pot ajuta o companie in dificultate sa supravietuiasca. Fuziunea sau alianta cu o alta companie cu probleme ar putea aduce stabilitate. Achizitia ei de catre o companie solida este o alta posibilitate pentru companiile cu dificultati. Mai mult decat orice, fiecare strategie necesita o pregatire a companiei pentru a se asigura ca valoarea data actionarilor este maximizata.

Pentru a genera valoare maxima pentru actionari, indiferent daca este vorba de acceptarea sau refuzarea unei oferte de preluare externe, directorii trebuie sa aiba capacitatea de a explica in intregime situatia recenta a veniturilor si profitului si de a comunica strategii viitoare si previziuni credibile, sustinute de ipoteze financiare ce pot fi justificate.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri