1 / 4

Gerovital, filon de aur neexploatat de zeci de milioane de lei

“Vrem sa reconsideram brandul Gerovital, pentru ca este un produs aparent neglijat. Vom profita de renumele marcii, care este foarte ceruta in afara tarii, pentru a o relansa si a o repozitiona”, a declarat Dan Ivan (foto), country manager Sanofi-Aventis Romania si totodata presedinte al Consiliului de Administratie in cadrul Zentiva la nivel local. In prezent, tratamentul impotriva imbatranirii inregistreaza “vanzari derizorii” la export, iar in tara de sub un milion de euro, pe cand potentialulprodusului ar fi de “zeci de milioane de lei”, dupa cum apreciaza seful Sanofi-Aventis Romania.

“Vom investi oricat de mult pentru a relansa acest brand, in limitele profitabilitatii”, a adaugat Ivan, fara sa ofere detalii cu privire la bugetul alocat revigorarii Gerovital. Produsul, creat de Ana Aslan in anii ’50, este unul dintre cele mai renumite produse geriatrice, personalitati precum Pablo Picasso, Salvador Dali, John F. Kennedy, Marlene Dietrich sau Charles de Gaulle fiind printre consumatorii fideli. In ciuda slabei prezente la export, Gerovital continua sa “inregistreze permanent solicitari din strainatate”, potrivit reprezentantilor companiei.

Gerovital nu este singurul produs de renume aflat in portofoliul Zentiva, prezent pe plan local prin preluarea, in 2005, a fabricii bucurestene de medicamente Sicomed, cel mai mare producator roman. Algocalmin si Antinevralgic sunt “vedetele” segmentului de analgezice, cu vanzari de un milion, respectiv 600.000 de unitati pe luna (date disponibile pentru vara lui 2008), ceea ce inseamna cote de piata de 22%, respectiv 12% (date disponibile pentru vara lui 2008) . Ambele produse sunt medicamente eliberate fara prescriptie medicala (OTC), Algocalminul avand o traditie de peste 40 de ani pe piata romaneasca.

“Avem marele avantaj al productiei locale si al unei game extinse de produse in zona de OTC-uri (medicamente eliberate fara prescriptie medicala - n. red.)”, spune Dan Ivan. Sanofi-Aventis a devenit astfel lider pe piata medicamentelor fara prescriptie medicala, cu o cota de piata de 15,2% in valoare si de 22,7% in volum, avand in portofoliu branduri recunoscute precum Algocalmin, Antinevralgic, Dicarbocalm, Modafen sau Magne-B6.

In prezent, portofoliul reunit al Sanofi-Aventis are in jur de 252 de produse, dintre care 193 – prescriptibile, 30 OTC-uri, suplimente alimentare si 20 de vaccinuri. “Compatibilitatea dintre cele doua portofolii a fost de aproape 100%, dar pentru ca tranzactia sa fie aprobata de Consiliul Concurentei, a trebuit sa renuntam la trei produse”, a mai spus seful Sanofi-Aventis.

Este vorba despre Maalox, Scobutil si Antropina, produse care genereaza in jur de un milion de euro si care au fost preluate de grupul farmaceutic elvetian Nycomed. “Daca nu ar fi fost conditionarile puse de Consiliul Concurentei, cu siguranta nu am fi renuntat la ele”, a adaugat Ivan.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri