3 / 4

Optimizarea costurilor a inceput in 2008

Altex a inceput sa-si optimizeze costurile inca de anul trecut, din octombrie – noiembrie, arata Adrian Urda, COO-ul companiei.

Astfel, de cand a inceput criza economica, Altex a redus suprafetele de vanzare a magazinelor, gama de produse, serviciile furnizate. Totodata, au fost renegociate contractele de inchiriere, cele la utilitati sau paza.

“Am redus si salariile angajatilor de la sediu cu 20% si am ajuns la o suprafata de vanzare de 96.500 mp”, a spus Urda.

Comparativ, Altex a ajuns in prezent la acelasi nivel din 2002 din punct de vedere al numarului de magazine – 63. Suprafata a crescut, in sapte ani, de la 12.000 la 96.500 mp. Fata de 2008, cand existau 85 de magazine in lant, in acest an, suprafata s-a marit, a crescut cu circa 3.000 mp.

Per total, in primul semestru din acest an, Altex a inregistrat o reducere a cheltuielilor operationale cu 43% fata de S1 din 2008.

Mai departe, Altex si Media Galaxy va reloca o parte din magazine, dar va deschide inca 10 in mai multe orase din tara: Bucuresti, Slatina, Tulcea, Arad, Sfantu Gheorghe, Onesti, Resita, Baia Mare, Miercurea Ciuc, Bistrita.

In maxim trei saptamani, vor fi deschise doua unitati, la Satu Mare si Cluj Napoca.

Vanzarile online ale grupului Altex reprezinta 5-6% din afacerile totale ale companiei. In ultima perioada, numarul angajatilor (magazine si sediu) a coborat de la peste 2.000 la aproximativ 1.500, iar salariile au fost micsorate cu 20%, insa numai la nivel de sediu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri