3 / 8

Renumele vinului romanesc

Prestigiul vinului produs in Romania a avut, de asemenea, de suferit, fiind perceput drept un vin ieftin, caracterizat prin productia de masa, si nu prin exclusivitatea si rafinamentul sortimentelor. Strategiile adoptate insa de anumiti producatori autohtoni dar si medaliile tot mai stralucitoare si mai numeroase obtinute de sortimente exclusiviste in cadrul competitiilor internationale, constituie dovada unei redresiuni vizibile.

“In strainatate, vinurile din Romania sunt cunoscute ca vinuri ieftine si de slaba calitate sau necunoscute. Numai punctual, in anumite nise de piata, vinurile premium din Romania gasesc clienti care accepta un pret adecvat calitatii vinului. Conditiile primordiale pentru a putea ajunge in aceste nise sunt: calitatea excelenta a vinului, prezentarea potrivita pentru piata respectiva, si implicarea personala a conducerii firmei producatoare in marketing de export. Prin aceasta strategie am reusit sa pozitionam de exemplu un Sauvignon Blanc Prince Stirbey in Lufthansa First Class”, declara Baronul Jakob Kripp.

De aceesi parere este si Catalin Grecu: “Vinurile din Romania sunt din ce in ce mai recunoscute in ultimii ani pe piata internationala din punctul de vedere al calitatii sortimentelor. O spun medaliile obtinute la concursurile internationale”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri