5 / 6

Magazinul de Muzica: Vanzari-record in decembrie

Magazinul de Muzica a fost infiintat in anul 2005, avand un prim spatiu de desfacere in orasul Ploiesti. Tot in anul 2005 a fost creata si pagina de prezentare si vanzare www.magazinuldemuzica.ro. Magazinul a ajuns la un portofoliu actual de peste 5.000 de clienti atat din toata tara, precum si din strainatate, teatre, institutii de stat, scoli si licee, primarii, unitati militare si institutii de cult, radio si televiziune.

Afacerea a inceput incet, incet sa dea roade, iar vanzarile magazinului au cunoscut o crestere de 58% in ultimul an. Astfel, rulajul, care in anul 2007 a fost in jurul sumei de 23 milioane lei (6,9 mil. euro), a crescut in 2008 la 36 milioane lei (9,8 mil. euro).

“Vanzarea de instrumente muzicale este o afacere cu un profit destul de modest financiar, dar castigul moral si cultural rasplateste pe deplin eforturile noastre. Un copil care intra cu un parinte de mana si iese cu o vioara, un pian, o chitara reprezinta pentru educatia culturala un castig de care Romania are nevoie”, marturiseste Valentin Istrate.

Pentru Magazinul de Muzica, luna decembrie a inregistrat un record atat in vanzarea fizica din magazin, cat si in vanzarea prin comenzi online. Daca in anul 2007 majoritatea comenzilor veneau din marile orase, in principal cele care aveau scoli si licee de muzica, in anul 2008 au inceput sa inregistreze cereri si din sate si comune.
De asemenea, efortul facut de guvern pentru sprijinul culturii in tara a facut ca multe primarii sa doteze in anul 2008 scolile si caminele culturale cu instrumente muzicale si instalatii de sunet.

Marea nemultumire este insa modul in care se desfasoara licitatiile. Din cauza faptului ca nivelul preturilor constituie un criteriu de baza in acest caz pentru alegerea instrumentelor achizitionate, castiga pretul cel mai mic, asa ca instrumentele muzicale care ajung in institutii nu sunt intotdeauna la calitatea dorita.

“Astfel, daca noi mergem la o licitatie cu branduri de renume in domeniu precum Roland sau Yamaha, nu avem nici o sansa in fata produselor de buget redus importate din China”, adauga Valentin Istrate.

Cu toate acestea, directorul de la Magazinul de Muzica sustine ca nu a simtit inca efectele crizei financiare in domeniul in care activeaza, dar stie ca acestea nu vor intarzia sa apara, asa ca incearca sa ia masuri preventive.

“Este drept ca instabilitatea monetara face ca puterea de cumparare sa scada. Astfel, pentru a veni in ajutorul clientilor am incheiat contracte cu bancile pentru vanzarea in rate. Aproximativ 10% dintre clientii nostri au cumparat astfel instrumente”, conchide Valentin Istrate.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri