2 / 6

Strategie de criza – servicii personalizate

Octavia Cutus, directorul departamentului Vanzari Clienti de Top, Raiffeisen Bank (foto) considera ca, odata cu deteriorarea pietelor financiare, interesul clientilor s-a deplasat din zona instrumentelor cu potential de castig mai mare, dar care implica si un nivel de risc ridicat (actiuni, fonduri mutuale) catre cash sau instrumente cu venit fix (depozite, titluri de stat, obligatiuni, fonduri mutuale cu expuneri pe piata monetara).

“Momentele de criza pot fi privite drept 'oportunitati' in functie de apetitul de risc al clientului si de orizontul de timp pe care doreste sa investeasca. In acest sens, titlurile de stat si chiar eurobondurile au devenit o alternativa viabila pentru clientii nostri de private banking, datorita aversiunii ridicate fata de risc”, completeaza Cutus.

In acelasi timp, directorul diviziei de private banking de la RBS considera ca un efect al crizei financiare este faptul ca oamenii de afaceri romani care apeleaza, de obicei, la acest tip de servicii sunt mult mai atenti la procesul de diversificare a portofoliului si cauta raportul optim dintre randamentele mari si siguranta capitalului.

Pentru a preveni efectele negative ale crizei financiare, Marijana Vasilescu declara ca strategia Royal Preferred Banking s-a bazat pe inovarea produselor, oferirea de produse structurate in functie de profilul de risc al fiecarui client si produse cu capital garantat, dar cu o rata a rentabilitatii mai mare decat a produselor standard.

Avantajele prezentate au fost gradul ridicat de lichiditate in contextul economic actual, dar si siguranta si diversitatea alternativelor, in functie de apetitul si profilul de risc al fiecarui client”, adauga Marijana Vasilescu.

Cecile Moreau, director dezvoltare de produse la ING Private Banking Romania declara ca strategia comerciala a departamentului pe care il conduce este legata de relatia foarte apropiata cu clientii si de un nivel foarte inalt de personalizare a serviciilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri