1 / 5

Asigurarile, ca element definitoriu al societatii moderne

Calatoriile de afaceri, transporturile de cantitati de marfa considerabile, simplele calatorii de placere cu sau fara familie sunt departe de a mai fi raritati in societatea contemporana, iar ultimele evenimente din Islanda au demonstrat inca o data ca suntem supusi oricand riscurilor care tin de evenimentele meteo extreme.

In acelasi timp, cresterea nevoii de siguranta si securitatea, a doua nevoie in piramida nevoilor societatii umane, arata ca elementele de baza (sanatatea, viata, locuinta si bunurile de maxima necesitate) nu pot ramane neprotejate.

“Pe langa utilitatea lor practica, adica despagubirea pe care o primesti de la societatea de la care ai cumparat polita in cazul unui eveniment nefericit, in cazul asigurarilor, pana la urma, este vorba despre confortul psihic. Cum poti dormi noaptea daca viata, casa, bunurile si sanatatea, lucrurile de baza din existenta oricaruia dintre noi nu sunt protejate? Trebuie, asa este normal in societatea moderna, sa te asiguri ca nu vei pierde peste noapte tot ce ai muncit si achizitionat de-a lungul vietii”, a declarat Viorel Vasile (foto), managing partner in cadrul Safety Broker de Asigurare.

Lipsa asigurarilor poate duce, potrivit specialistilor, la disparitia traiului decent, nu doar a stilului de viata cu care suntem obisnuiti. “Putem spune, cu certitudine, ca lipsa anumitor asigurari ne ameninta cel putin stilul de viata, daca nu cumva chiar traiul decent - nu ca urmare a cresterii numarului de riscuri cu care se confrunta individul sau ca urmare a intensificarii acestora, ci ca urmare a faptului ca viata omului modern tinde sa depinda tot mai mult de existenta anumitor bunuri, in timp ce garantarea bunastarii materiale a membrilor familiei dupa accidentarea sau decesul individului tinde sa devina o obligatie morala", explica Radu Manoliu, director general adjunct al Credit Europe Asigurari.

In prezent se constata o predilectie, o tendinta clara de crestere a nevoii de asigurare deoarece cazurile de calamitati naturale sunt mult mai mediatizate, accentuand astfel dorinta de protectie financiara, din nefericire insa piata asigurarilor nu urmeaza aceasta directie in vederea unui avans accentuat al numarului de asigurati si polite subscrise.

De altfel, anul trecut a fost primul an din istoria asigurarilor romanesti in care, la nivelul intregii piete, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a raportat o scadere de 1,1% in moneda locala, pana la 8,837 miliarde de lei.

“Mentalul colectiv este foarte sensibil la ceea ce transmit mijloacele media. La randul sau, individul are mentalul colectiv ca prim reper in ceea ce priveste nevoile sale de consum. Cu cat fenomenele meteo extreme vor acoperi mai mult spatiu mediatic, cu atat va creste si nivelul de constientizare asupra importantei sigurantei proprii si a bunurilor oamenilor. In Romania acestui moment, nevoia de siguranta nu are inca o prioritate asa cum ar fi natural sa aiba: imediat dupa nevoile de baza", a spus Valentin Radu, director de marketing in cadrul Pintilie Broker de Asigurare (PBA).

Astfel, el a mai explicat ca nevoia de siguranta este perceputa in Romania undeva in urma celor de recunoastere si de confort – de aceea pietele de consum IT, electronice, telefonie mobila etc. sunt mai dezvoltate decat cea a asigurarilor. "Cand se va atinge masa critica de oameni care sa constientizeze importanta nevoii de siguranta vor fi create premisele maturizarii pietei asigurarilor facultative. Pana atunci, vor fi bine vandute, evident, asigurarile obligatorii”, a mai explicat Radu.

Dupa cum era de asteptat, spune Manoliu, majoritatea scaderilor din industria de profil locala au fost aferente asigurarilor de viata, in privinta asigurarilor generale, cele mai interesante cazuri au fost cele corespunzatoare persoanelor juridice. "Astfel, persoanele juridice care au incercat sa elimine costurile cu asigurarile de autovehicule au recurs la “autoasigurare” (clientul renunta la asigurare avand un fond de rezerva pentru eventualele accidente n.red.), a explicat el.

Sursa foto: Media Xprimm



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri