1 / 5

Ce sunt produsele structurate

Produsele structurate, instrumente financiare de natura valorilor mobiliare care pot avea la baza o paleta larga de active suport (indice bursier sau valutar, aur, petrol sau orice alta marfa, combinatii de active si instrumente financiare etc.), sunt emise in conformitate cu un prospect de emisiune.

De regula, aceste instrumente sunt emise de catre o institutie financiara de natura bancilor de investitii, in baza unui prospect de emisiune. Instrumentele sunt adaptate la profilul de risc diferit al investitorilor ca urmare a tipologiei variate si a activelor suport care stau la baza acestora, se arata intr-o informare a BVB.

Avantajele sunt lichiditatea garantata (emitentul produselor structurate actioneaza pe piata secundara ca furnizor de lichiditate), simplitate (combinatie de strategii complexe, structuri sau indici intr-un singur instrument financiar), transparenta (investitorii au acces in timp real la pretul de piata si la performanta inregistrata de catre aceste instrumente financiare), investitie redusa (cu o suma mai mica de bani se poate obtine o anumita expunere pe un activ suport care sta la baza produsului structurat) si diversitate (emitentul poate emite produse structurate pentru orice piata si categorie de investitori).

Produsele de investitii structurate sunt tot mai populare in Europa, se arata intr-un raport al Erste. Astfel, in Austria, piata acestora a fost de 12 miliarde euro, in Germania, de 105 miliarde euro, iar in Ungaria, de 133,95 milioane euro, in primul trimestru al acestui an.

Emise de banci, produsele sunt, din punct de vedere legal, asimilate obligatiunilor, solvabilitatea emitentului fiind foarte importanta. Acestea pot fi tranzactionate la bursa sau OTC, pot avea o maturitatea predeterminata sau inexistenta, iar pretul lor poate fi calculate oricand, pe baza pretului activului suport, se arata intr-o prezentare a specialistilor Erste.

Dupa listarea la Bursa, certificatele devin disponibile tuturor participantilor la piata, sunt emise, tranzactionate si decontate in lei. Ele permit diversificarea portofoliului si maresc gama de produse, oferind investitorilor posibilitatea de a castiga si cand piata scade.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri