4 / 5

Tinta: Profit constant, urmat de un exit

In primul an de la lansare, MyCloset.ro nu a obtinut profit. Rulajul este in crestere din luna septembrie, iar profitul operational avanseaza in fiecare luna, dar banii sunt reinvestiti in special in promovare.

“Am inregistrat o crestere anul acesta fata de anul trecut. De exemplu, in luna iunie am crescut cu 20% fata de mai, iar cresterea se explica prin publicitatea mai agresiva si mai diversificata”, a declarat Remus.

Rata de conversie intre utilizatorii care acceseaza site-ul si cei care cumpara este foarte redusa deoarece romanii inca nu sunt obisnuiti cu comertul electronic, in special cel de haine. Majoritatea clientilor sunt tineri cu varsta pana in 35 de ani, insa exista cumparatori si de 60 de ani.

“La inceput am sponsorizat diferite licee cu echipamente sportive in schimbul unor bannere afisate in sala de sport. Acum doar 5% din costuri sunt alocate promovarii, deoarece in Romania tarifele de promovare sunt foarte mari si preferam sa facem acest lucru in afara tarii. De exemplu, in Germania costurile pentru publicitatea online sunt de 12 ori mai mici decat cele din Romania”, a declarat Dan.

Desi considera ca recesiunea a izbucnit in momentul de crestere al site-ului, fondatorii acestuia sunt de parere ca exista si oportunitati “prin faptul ca si mall-urile sunt mai goale, iar oamenii vor cauta solutii mai ieftine de a se imbraca”.

“Criza financiara s-a resimtit si la nivelul companiei noastre, dar cred ca exista si oportunitati. Daca in urma cu trei luni de zile, pentru a afisa reclama pe site-urile de retele sociale trebuia sa asteptam un loc, acum suntem cautati de companiile de publicitate. O alta oportunitate este data de scaderea preturilor din segmentul imobiliar, pretul pentru un nou sediu este cu 50% mai mic decat la inceputul anului”, a declarat Remus.

In luna mai, site-ul a inregistrat 1.500.000 de afisari si a avut 17.869 utilizatori unici, iar majoritatea acestora provine din afara Bucurestiului. “Majoritatea clientilor pe care ii avem este din provincie. Partea de vest a tarii, in special Transilvania, este de cinci ori mai activa decat partea de vest. Noi credem ca este vorbat atat de mentalitate cat si de nivelul de trai”, a declarat Remus.

Pentru 2009 actionarii MyCloset.ro isi propun o constanta a profitului operational si extinderea cotei de piata implicit prin extinderea canalelor de promovare. “Vrem sa ne mentinem un ritm de crestere lunar de 20% pentru a atinge o cifra de afaceri de un milion de dolari la sfarsitul lui 2010. Odata cu atingerea acestui prag vom fi dispusi sa vindem site-ul MyCloset.ro”, a declarat Remus, visand deja la al doilea exit din viata sa.

Desi cred ca numarul de utilizatori de Internet se va extinde foarte mult in urmatorii ani, fondatorii site-ului au declarat ca, pentru moment, nu au de gand sa mai investeasca in online deoarece romanii inca nu folosesc Internetul ca pe un serviciu prin care sa-si usureze munca.

“Daca ne uitam la datele oficiale, doar trei milioane dintre locuitorii tarii au acces la Internet, ceea ce inseamna ca exista potential de crestere. Putem obtine cota de piata prin promovare, dar nu vom avea o crestere foarte mare atata timp cat piata nu se dezvolta si cat mentalitatea oamenilor nu se va schimba”, a declarat Mihai.

Antreprenorii declara ca pentru un start-up de tipul e-commerce foarte importanta este imaginea, deoarece e punctul de intalnire cu utilizatorul. Un alt factor important este usurinta cu care utilizatorul poate cumpara online, dar si increderea pe care o poate oferi potentialilor clienti.

In privinta concurentei, antreprenorii cred ca inca mai este loc si cu siguranta vor mai intra si alti jucatori, iar daca ne uitam la patrunderea in piata a unor jucatori de talia lui Marius Ghenea, inseamna ca aceasta are potential.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri