2 / 6

Primul pas: Trecerea pe profit in 2010

Desi estimarile Asociatiei Internationale a Transportului Aerian (IATA) prevad un 2010 la fel de dificil ca si precedentul, Tarom are un obiectiv ambitios pentru anul in curs. “Vrem sa aducem compania pe profit, fie si unul minim”, afirma Butaru.

Pentru indeplinirea acestui tel, compania are in plan o reducere a costurilor de 15%, care va implica si reduceri de personal. “Suntem singura companie din Europa care nu si-a externalizat serviciile, de accea numarul angajatilor Tarom (n.red.: 2.450 de persoane) pare asa de numeros in comparatie cu alte companii aeriene. Daca am recurge la externalizare, am ramane cu circa 1200 de angajati, insa asta vom decide in timp. Pentru 2010 avem in plan restructurarea a circa 80 de locuri de munca”, spune Brutaru.

In 2010, Tarom si-a programat 17.000 de curse, in crestere cu 2.000 fata de anul precedent si estimeaza ca va transporta un numar de 2,1 milioane pasageri. “Nu vom mai introduce multe destinatii noi cum am facut anul trecut (n.red.: 11), ci avem in plan inaugurarea a doar 4 zboruri noi in acest an. Numarul mai mare de curse fata de 2009 vine din marirea frecventei pe unele zboruri in orarul de vara”, mai afirma sefa Tarom.

In plus, unul dintre obiectivele principale ale companiei in 2010 va fi cresterea gradului de ocupare de la 58,9% la 61%.

De asemenea, sefa Tarom isi doreste ca pe termen mediu sa devina un operator de conexiuni. “Ne este benefic ca Aeroportul Otopeni isi va mari capacitatea din 2011 si atunci vom putea deveni efectiv si operator de conexiuni. Asa se explica si gradul de incarcare foarte scazut pentru ca zburam doar point-to-point. Toti ceilalti operatori aerieni au pondere mare la conexiune, care poate ajunge pana la 30-40%. Noi ne-am propus, pentru inceput, sa avem o pondere de 17-18%, insa avem nevoie de o infrastructura care sa permita transferul pasagerilor pentru a evita fluxurile greoaie din prezent”, mai declara Brutaru.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri