Mihail Vartosu: Investiti in traininguri, fiti solidari cu clientii
Stefan Iordache: Trebuie sa incercam sa ramanem copii
Sorin Psatta: Criza a mai redus din glamour-ul publicitatii
Bogdan Enoiu: Criza ne-a dat inapoi cu cinci ani
Radu Florescu: Se construieste un alt model de a face publicitate
4 / 6

Bogdan Enoiu: Criza ne-a dat inapoi cu cinci ani

Bogdan Enoiu, 50 de ani, conduce McCann Worldgroup Romania. A fondat Clip Advertising in 1991, transformandu-l, de-a lungul anilor, intr-unul dintre cele mai puternice business-uri de publicitate din tara. Spune despre sine ca si-a construit afacerile alergand. Nici acum nu sta pe loc.

"Principalele lectii invatate in criza: Cumpatare, modestie si multa munca.

Ne-am mai intalnit cu crizele astea in anii ’90. In anii ’90 a fost cel putin la fel de greu, daca nu mai greu.

Mi-am dat seama ca vom fi atinsi de criza in octombrie anul trecut. Am redus cheltuielile, insa nu cele cu personalul.

Am avut grija la cheltuieli, mai putin cele cu salariile, care au ramas la nivelul anului 2008, in lei. N-am umblat deloc la numarul de angajati.

Si-au schimbat comportamentul si clientii, si angajatii, si media. Toata lumea s-a adaptat.

In ce fel? In felul in care trebuie. Fiecare si-a moderat asteptarile, in sensul ca angajatii au inteles ca e criza, agentiile de publicitate fac mai mult pentru mai putin si clientii vor mai mult pentru mai putin.

N-am simtit ceva diferit, din punct de vedere al competitiei, fata de alti ani. Industria noastra este extrem de competitiva, indiferent de zile bune sau zile rele. Dintii-s la fel de ascutiti.

Lumea e mai modesta si mai cumpatata. Ceea ce e foarte bine.

Nu-mi permit sa dau sfaturi. Fiecare, dupa experienta pe care o are, stie ce are de facut. Si nu dau sfaturi la competitie.

Inca n-am ajuns la punctul minim. Piata va scadea si anul viitor.

Cand se va termina criza, piata va arata la fel ca acum. Fara schimbari majore, dar nivelul va fi ca in anul 2005-2006-2007. Nivelul ca valoare. Practic, criza ne-a dat inapoi cu cinci ani.

Calitatea serviciilor e aceeasi, nu s-a modificat din cauza crizei, nu s-a diminuat. Serviciile noastre sunt foarte bune.

Nu m-a schimbat criza, la nivel personal. Pentru ca sunt obisnuit sa castig sau sa pierd, cu aceeasi intensitate. Nu-mi schimba perceptia despre viata sau despre lume."

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri