Business Life

Alice Gheorghe
Alice Gheorghe

publicat pe:

Provident: Ii invatam pe oameni la traininguri cum sa recunoasca o situatie cu potential de cearta si cum sa o gestioneze

Provident: Ii invatam pe oameni la traininguri cum sa recunoasca o situatie cu potential de cearta si cum sa o gestioneze

Compania de credite Provident este preocupata de siguranta angajatilor sai si le pune la dispozitie agentilor de vanzari care acorda credite la domiciliul clientilor traininguri si workshopuri in care ii invata cum sa identifice intalnirile care pot ajunge sa se transforme in conflicte, a declarat pentru wall-street.ro Marius Dumitrenco, manager al sistemului de sanatate si siguranta a muncii din cadrul organizatiei.

Provident Financial Romania are o echipa care a ajuns sa numere peste 4.500 de angajati, dupa ce la finalul anului trecut compania a luat decizia de a-si angaja toti agentii de vanzari, respectiv 3.500 de persoane.

Datorita profilulului de activitate al companiei, agentii de vanzari ai Provident petrec multe ore pe teren si acorda credite la domiciliul clientilor, apoi tot ei colecteaza datoriile.

Desi mai rare in ultimii ani, exista in continuare o serie de motive care genereaza conflicte intre clientii datornici si agentii de vanzari, pe care compania isi doreste sa le atenueze si in acest scop le ofera angajatilor cursuri prin care ii invata cum sa gestioneze astfel de incidente.

"Ca in orice relatie, putem controla doar partea noastra. Am adaptat un sistem preluat din afara, in care ne concentram pe oamenii nostri, ca ei sa fie constienti ca pot aparea aceste conflicte, riscuri, si le furnizam traininguri si workshopuri prin care ii invatam cum sa recunoasca semnele unei situatii cu potential de cearta, cum sa se descurce in acea situatie si cum sa plece daca este cazul", a explicat Marius Dumitrenco.

Potrivit acestuia, intalnirea cu un client nervos poate sa devina conflictuala, iar angajatul Provident trebuie sa stie cand este momentul sa incheie discutia.

La fiecare patru luni avem sedinte de siguranta, in care analizam situatiile care au avut loc, oamenii invata din acestea si dezvolta noi tipuri de comportamente prin care sa evite situatiile de genul acesta pe viitor

Angajatii Provident merg si cate doi la o intalnire cu clientul

"In ultimii ani, nu au mai fost incidente grave, mai sunt discutii aprinse, insa incercam sa le aplanam si sa protejam atat angajatii nostri, cat si clientii. Ii invatam cum sa evite escaladarea unui conflict, cum sa recunosca situatiile in care un client nu isi doreste sa discute si cum sa plece de acolo. De asemenea, le recomandam in general sa mearga in vizite duale, cate doi, este mai usor in felul acesta sa discute, cand este o situatie cu potential exploziv", a explicat Marius Dumitrenco.

In principiu, totul functioneaza in oglinda, daca oamenii nostri vorbesc frumos, se poata frumos, corect, nu au de ce sa dea nastere unui conflict

Tot pentru a veni in sprijinul angajatilor, compania Provident va infiinta incepand cu data de 1 aprilie o linie de asistenta telefonica, apelabila de catre angajati, sub protectia anonimatului, la care vor primi raspunsuri pentru intrebari din domeniile sanatate, familie, juridic si nu numai.

Marius Dumitrenco a adaugat ca pentru a obtine rezultate bune la locul de munca angajatii trebuie sa dea dovada de o buna cooperare.

"Incerc sa ii aduc impreuna si sa se inteleaga. Noi nu incercam sa cream comunitati in care toti sa gandeasca ca unul, ci ne dorim o cooperare intre indivizi. Avem o serie de workshopuri experientiale, unde prin tehnici preluate din terapie, precum fototerapie, ii facem pe oameni sa se cunoasca, cum nu se cunosc intr-o relatie de business, facandu-si granitele pe care pot colabora ca indivizi maturi. Nu credem in echipe masificate, in care toti isi urmeaza liderul, ci in echipe formate din indivizi adulti, care isi doresc sa fie acolo", a mai aratat managerul Provident.

Provident Financial Romania este o institutie financiara nebancara inregistrata in Registrul General al Bancii Nationale a Romaniei si face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), unul dintre cei mai importanti furnizori de credite la domiciliu din Europa. Grupul are 2,6 milioane de clienti in 13 tari din Europa Centrala si de Est si in Mexic. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din regiune si una dintre cele mai puternice 250 de companii internationale listate la Bursa din Londra.

     
Copyright Wall-Street.ro 2016 | Termeni si conditii | Acord de confidentialitate