"Pana la sfarsitul anului, ne propunem sa ajungem la 40.000-50.000 de clienti care sa fi folosit cel putin o data ING Bazar. Suntem pe trend-ul cel bun si asteptarile par sa fie sub potential", a declarat Robert Anghel (foto), Head of Digital Channels in cadrul ING Bank

ING a lansat in mod oficial la mijlocul lunii mai platforma ING Bazar, desi aceasta putea fi accesata de clientii bancii inca din aprilie. Prin acest produs, un client care plateste cu cardul ING Card Complet la anumite magazine inrolate in ING Bazar primeste un procent din valoarea tranzactiei inapoi. Clientii trebuie sa stie ca pentru a primi cash-back-ul trebuie sa isi activeze ofertele la comercianti prin platforma ING Bazar, care poate fi accesata din aplicatia de Home Bank sau din aplicatia de smartphone, disponibila in prezent doar pe iOS si Android. Oficialii ING promit totusi ca in aceasta vara va fi disponibila si aplicatia pentru Windows Phone.

ING Bank ataca puternic segmentul cardurilor de salariu, cu zero taxe

ING Bank ataca puternic segmentul cardurilor de salariu, cu zero taxe

"Este primul program din grupul ING care are si zona de carduri de loialitate si, in scurt timp, si un mijloc de plati mobile. ING Bazar este de fapt unul dintre proiectele finantate la nivel de grup de catre echipa de inovatie", sustine Robert Anghel.

In prezent, in platforma ING Bazar se regasesc 27 de comercianti, iar banca a contorizat la final de iunie 15.000 de useri activi, care au primit cel putin un discount. Dintre acesti utilizatori activi, 10.000 si-au inrolat si cardurile de loialitate.

"Partea cea mai vizibila acum in ING Bazar este cea de oferte la comercianti, dar pe de alta parte sunt deja 10.000 de carduri de loialitate inrolate. In afara de reducerea din ING Bazar, clientul primeste si reducerea de pe cardul de loialitate", mentioneaza Anghel.

Cash-back-ul in ING Bazar se adauga la toate ofertele valabile la comercianti.

In total, in cele 3 luni de la lansare, prin ING Bazar au fost oferite peste 50.000 de discount-uri, media pe utilizator fiind mai mare de trei.

"Vedem in piata un apetit mare pentru ING Bazar, dar nu este un apetit de test, doar sa incerce o data si sa vada cum e. La 3-4 discount-uri pe user putem spune ca oamenii au inceput sa il foloseasca si am construit un utilizator recurent fericit", afirma specialistul ING.

Intrebat de ce deocamdata in platforma nu se regasesc mai multi comercianti din aceeasi categorie, Anghel a precizat ca "clientii prefera sa aiba un deal la o singura benzinarie, de exemplu, decat sa trebuiasca sa alerge de la una la alta ca sa vaneze cea mai buna oferta".

"Nu doar componenta financiara da valoare produsului, ci si simplitatea produsului".

Robert Anghel a explicat ca un discount de 2% nu este foarte mult, dar conteaza in masura in care reusesti sa il obtii in fiecare saptamana cand mergi la Carrefour. "Si atunci am facut un calcul si am aflat ca 100 de euro este valoarea medie pe care un client o primeste inapoi, dupa un an, daca foloseste recurent ofertele din ING Bazar (la supermarket, benzinarie si farmacie). Mult? Putin? Sunt in plus, totusi".

"Avem un client care in trei luni a strans din cash-back 800 de lei si avem peste 20 de clienti care au primit mai mult de 20 de discount-uri."

ING lanseaza in toamna un nou produs de plati mobile

ING urmeaza sa ataseze in curand la ING Bazar si o metoda de plata mobila, astfel incat sa nu mai ai nevoie de portofel si de carduri pentru a plati la comercianti. De altfel, banca nu este la prima experienta cu platile mobile, dupa ce a lansat ING Pay in urma cu doi ani, pentru a testa apetitul pentru platile mobile, dar la momentul respectiv existau multe limitari hardware si era greu "sa prinzi adoptie".

Citeste si:

"Doar o parte din telefoane erau eligibile la vremea respectiva, doar daca iti luai un micro-SD de la banca. Nu am vrut sa vedem daca exista piata pentru produs, pentru ca nu exista, ci am vrut sa testam apetitul oamenilor care il incercau", spune Robert Anghel.

Oamenii care au cumparat ING Pay faceau gestul de a scoate telefonul, sa deschida o aplicatie, sa plateasca, sa plece...si sa il uimeasca pe casier.

In noul produs de plata mobila, ING nu va refolosi la nivel tehnologic nimic din constructia ING Pay, dar se va baza pe experienta castigata cu acest produs si pe intelegerea comportamentului clientului doritor de plati mobile. Noul produs ar putea sa completeze experienta platilor contactless, inlocuind practic cardul contactless cu telefonul de tip smartphone, dar banca analizeaza si varianta platii prin scanarea de coduri QR.

Cum functioneaza ING Bazar

ING Bank este in platforma digitala de cumparaturi doar un "enabler", intrucat comerciantul pune la dispozitie bugetele pentru a oferi cash-back clientilor. In felul acesta, comerciantii reusesc sa atraga clienti noi, iar pe clientii existenti reuseste sa ii faca sa vina mai des la magazin, ca in cazul unei cafenele, in timp ce la comerciantii unde exista recurenta va creste valoarea medie a comenzii.

"Valoarea la comercianti vine din faptul ca poti sa ii arati in final ca s-au intamplat niste tranzactii comerciale care altfel nu se intamplau. Se intampla uneori sa dispara o oferta, atunci cand comerciantul si-a terminat bugetul. Este insa si rolul nostru sa intermediem relatia dintre comerciant si client, astfel incat ultimul sa nu fie afectat de un scurtcircuit bugetar", explica Anghel.

Din acelasi motiv, in ING Bazar veti gasi si plafoane nominale la cash-back-ul pe care puteti sa il primiti la o tranzactie. "Plafoanele respective sunt chiar permisive, avand in vedere media comenzii. Trebuie sa il protejam intr-un fel si pe comerciant, astfel incat sa nu poata un competitor sa ii cumpere tot stocul si sa vanda ulterior profitand de discount-ul obtinut prin ING Bazar".

Intrebat despre riscul ca odata cu oferta ING Card Complet, cu zero costuri la toate operatiunile bancare de baza, profilul clientului ING sa se schimbe, Robert Anghel spune ca banca are un model de business care e mult diferit de restul bancilor."Nu ai cu cine sau cui sa-i ceri sa iti faca un OP (ordin de plata - n.r.). Nu o sa poti sa mergi la o casierie sa ii zici cuiva sa iti faca un OP, iar ca sa il faci singur trebuie fie sa ai un grad de educatie care sa iti permita sa intelegi digitalul, ori sa ai apetit sa inveti lucrurile astea. Iar daca ai acest apetit, esti client ING", spune Anghel.

Clientii ING au un profil demografic mai tanar, sunt un pic mai instariti, au profesii care tin de o educatie mai inalta si au un grad de digitalizare mai inalt.

Urmatorul pas pentru ING Bazar: marketing-ul de proximitate

Robert Anghel anunta si introducerea unui sistem de marketing de proximitate, astfel incat clientul sa primeasca, cand a intrat in oricare dintre magazinele partenere, o notificare pe telefonul mobil care sa il informeze ca are posibilitatea unui discount prin ING Bazar, daca isi activeaza prin aplicatie oferta.

"Nu va fi un SMS, pentru ca este deja invechit, ci va fi un "push notification" pe smartphone. Este valoros pentru client sa ii aduci aminte ca are o oferta care expira sau ca trebuie sa isi activeze discount-ul si este important pentru comerciant pentru ca este un factor care converteste", subliniaza Robert Anghel.

La un client caruia i se aduce aminte ca are un discount, exista o probabilitate mai mare sa cumpere din magazinul respectiv. Este o initiativa din care toata lumea castiga.

ING Bank selecteaza comerciantii din ING Bazar in functie de media cheltuielilor din istoricul clientilor. Ca urmare, pe langa trei industrii strategice (supermarket-uri, benzinarii si farmacii), banca a mai adus comercianti din fashion, household sau din zona de cafenele si restaurante.

"Exista cele trei industrii care sunt oarecum strategice, pentru ca marea majoritate a clientilor isi cheltuie o buna parte din buget. In fiecare saptamana te duci la hipermarket, in fiecare luna bagi benzina. Ai probleme cu sanatatea? Trebuie sa ajungi la farmacie. Aceste trei industrii nu se poate sa nu le intalnesti".

Clientii mai gasesc in ING Bazar si magazine de jucarii, dar si cativa comercianti "de flavour", dupa cum ii numeste Robert, cum ar fi "Pravalia cu carti" sau "Decat o Revista" (in curand).

De obicei, cand un comerciant refuza inscrierea in ING Bazar, bugetul si lipsa de intelegere a modului in care produsul poate sa aduca business sunt principalii factori. "Un comerciant nu plateste decat atunci cand vinde. Visul oricarui marketer este sa platesti pentru cat vinzi, atat cat vrei. Se poate sa intampini un refuz al unui om care nu intelege persectiva asta de business sau isi optimizeaza acum costurile".