Povestea Joe a inceput in anul 1994, cand a fost infiintata JOE IBC, companie a carei principali actionari au fost Florentin si Daniel Banu, dar si Vasile Chiriac. Cei trei au dorit sa investeasca intr-o companie al carei obiect de activitate sa fie productia, iar ideea afacerii cu napolitane a fost dezvoltata avand in vedere faptul ca actionarii de atunci au constientizat costurile scazute de productie in acest domeniu.

La inceput, activitatea se desfasura intr-un garaj de circa 400 metri patrati, cu 30 de angajati, perioada in care blaturile de napolitana erau importate din Austria, fiind ulterior taiate si ambalate local. Pe atunci exista un singur sortiment de napolitane - Vienna Wafers - cu crema de cacao si ambalaj auriu, iar livrarile la clienti se faceau cu masinile personale ale actionarilor.

Un an mai tarziu, sortimentatia cuprindea 3 produse (cacao, vanilie si fructe) acest lucru generand investitia in cea de-a doua linie de ambalare. Tot in anul 2005 s-a inchiriat o hala de 3000 de metri patrati. In 1996 cei trei actionari au achizitionat primul cuptor si astfel a inceput si productia efectiva de blaturi de napolitane. S-a inceput formarea sistemului de distributie si primele activitati de marketing. In acest an s-au lansat si produsele acoperite cu ciocolata ambalate in pungi. Tot in anul 1996 s-a facut si primul export de napolitane in Germania - ARESO Wafers. In 1997 s-a achizitionat cel de-al doilea cuptor, zona de productie inchiriata a fost cumparata trecand in proprietatea companiei si s-au infiintat propriile firme de distributie in Timisoara si Bucuresti. Compania Nestlé Romania avea deja o structura completa de personal pe departamente.

In 1998 a fost cumparata si cea de-a treia linie de productie (cuptor). Astfel, productia a devenit tot mai complexa, acoperind tot mai mult cererea de pe piata din Romania. Relatiile comerciale externe s-au dezvoltat foarte mult – iar in acel moment se exporta in peste 10 tari, printre care Grecia, tarile Arabe, Japonia, USA, Germania, Republica Moldova, Ungaria, Cehia, Mongolia, Bulgaria, Egipt, Malta, Suedia sau Israel.

Compania dispunea la nivelul anilor 2000 de linii de productie moderne de origine germana si tocmai de aceea se insista foarte mult pe dezvoltarea angajatilor care erau trimisi in strainatate la targuri, fabrici pentru a dobandi experienta si deschidere la ceea ce aparea nou.

In anul 2001, grupul elvetian Nestle a decis sa achizitioneze fabrica Joe detinuta de cei trei antreprenori si a inceput un plan investitional care s-a ridicat la peste 10 milioane de euro in ultimii. In prezent, fabrica de napolitane Nestle de la Timisoara dispune de una dintre cele mai moderne linii de productie la nivel local.

Citeste si Nestle a investit peste 10 milioane de euro in fabrica de la Timisoara, de la preluarea Joe din urma cu 14 ani

Nestle a investit peste 10 milioane de euro in fabrica de la Timisoara

Nestle a investit peste 10 milioane de euro in fabrica de la Timisoara

Cum se produc napolitanele Joe la Timisoara

Potrivit reprezentantilor Nestle, cel mai important ingredient al unei napolitane este blatul. Daca blatul nu este corect realizat, calitatea napolitanelor are mult de suferit. “Blatul este cel mai important ingredient al unei napolitane. Daca blatul nu este crocant si bine realizat atunci intregul produs are de suferit. Daca in cazul altor dulciuri crema face diferenta, in cazul napolitanelor blatul este factorul diferentiator”, a declarat Eduard Gongonie (foto mai jos), business manager pe divizia Confectionary din cadrul Nestle.

Citeste si:

eduard-gogonie-toate-drepturile-rezervate-patrick-vrabie-wall-street-ro

Fabrica de napolitane de la Timisoara, unde Nestle mai produce si cafea solubila, are o suprafata totala de peste 20.000 de metri patrati, ceea ce faciliteaza productia zilnica a nu mai putin de 20 de tone de napolitane pe zi, echivalentul a circa 6.000 de tone la nivelul unui an intreg.

In fabrica Nestle din Timisoara lucreaza in prezent 440 de angajati, dintre care 350 sunt responsabili de activitatea de productie, jumatate dintre acestia fiind exclusiv dedicati activitatii de productie a napolitanelor Joe. Astfel, circa 175 de angajati lucreaza chiar si in trei schimburi pentru a produce napolitane pentru piata din Romania.

Conform reprezentantilor Nestle, napolitanele Joe sunt dedicate exclusiv pietei locale, exporturile de napolitane fiind reprezentate in proportie de 25% de brandurile Balaton si Mura, care ajung pe pietele din Ungaria, respectiv Bulgaria. “Intregul proces tehnologic necesar productiei unui lot de napolitane pregatit pentru livrarea catre magazine ar putea dura si opt ore”, sugereaza unul dintre reprezentantii fabricii Nestle din Timisoara, intr-o vizita organizata cu presa. Astfel, din momentul in care blatul de napolitana este pragatit, el este portionat in functie de tipul de produs. La fabrica Nestle sunt doua linii de productie dedicate napolitanelor Joe, una pentru napolitanele cu glazura si una pentru cele fara.

Conform datelor companiei elvetiene, anual in Romania sunt produse peste 90 de milioane de napolitane, pe o piata care se ridica, in valoare, la 55 de milioane de euro si la un volum de aproximativ 12.000 de tone anual.

Potrivit datelor furnizate de Nestle la Ministerul de Finante, compania elvetiana a inregistrat la nivelul anului 2012 afaceri de 161 de milioane de euro si un profit de 1,2 milioane de euro, iar pentru anul trecut managerul Nestle sustine ca vanzariel au fost “similare cu cele din 2012”.

Principalele game de produse comercializate de catre Nestle la nivel local sunt cafeaua solubila Nescafe, cu o pondere de 18% in business, urmate de produsele pentru gatit Maggi si de napolitane, dar este activa pe 8 divizii, dintre care doua productie la nivel local.

Principalii concurenti ai Nestle pe segmentul napolitanelor sunt Alka si European Food, iar la nivelul business-ului general pricipalii concurenti sunt Mondelez, Ferrero si Mars.

Sursa foto: Patrick Vrabie | WALL-STREET.RO