Generatia cu varsta cuprinsa intre 18-34 ani este categoria cea mai activa - peste 50% dintre cei care au facut o tranzactie au fost reprezentanti ai acestui segment. Zona de mobile acopera 25% din totalul de tranzactii, conform unui studiu online realizat de Cel.ro.

Vino la ecomTEAM 2016 si afla mai multe despre tendintele in domeniul eCommerce!

Tinand seama ca obiectul studiului il reprezinta circa 2,5 milioane de utilizatori lunari, informatiile oferite sunt statistic reprezentative pentru piata de e-commerce din Romania, in special pentru cea de electro-IT.

In urma analizei intreprinse de CEL.ro au fost identificate 2 segmente de varsta relevante pentru industria de e-commerce: 18-34 ani si 35-55 ani.

Segmentul 35-55 ani, desi nu la fel de activ in mediul online, reprezinta o categorie importanta de consumatori - peste 35% dintre reprezentantii acestui segment efectueaza tranzactii.

In ultimii ani, de cand device-urile mobile au devenit utilizate la scara larga, s-a constatat o crestere accelerata a traficului provenit de pe aceste dispozitive. In prezent, la nivel national, circa 35% din traficul total de pe site vine de pe device-urile mobile, acest canal generand, in medie, 25% din totalul de tranzactii, relateaza oficialii CEL.ro.

La nivelul Bucurestiului, care reprezinta un trendsetter pentru evolutia traficului online din Romania, se constata ca 45% din traficul total de pe site a venit de pe dispozitivele mobile, iar tranzactiile se apropie de 30%. Cu toate acestea, desktop-ul continua sa fie preferinta principala a majoritatii cand vine vorba de cumparaturile online. Utilizatorii de smartphone-uri, desi folosesc foarte mult mobilul pentru a cerceta piata in etapa de precumparare, aproximativ 70% dintre acestia isi achizitioneaza in continuare produse din fata monitorului. Acest segment de consumatori sta cu 45 de secunde mai mult pe site si vizualizeaza in medie cu 0,5 pagini mai mult pe sesiune in comparatie cu cei care folosesc dispozitive mobile.

Din perspectiva analizei genului consumatorului de e-commerce, balanta inclina vizibil spre masculin cu un procent de aproximativ 65%, anunta retailerul online. Analiza aceasta este relevanta pentru magazinele online electro-IT.

Cu toate acestea, s-a constatat ca femeile sunt mai active cand vine vorba de tranzactiile de pe dispozitivele mobile decat barbatii.
La nivel de tara, acestea genereaza 30% tranzactii de pe aceste device-uri din totalul de trafic feminin (35%), in comparatie cu 21% din totalul de trafic masculin.

In Bucuresti se constata ca segmentul feminin, cuprins in intervalul de varsta 25-34 de ani genereaza aproximativ 45% din tranzactiile de pe mobile, ceea ce inseamna ca aproape jumatate din totalul de trafic feminin din capitala isi face cumparaturile prin intermediul acestui canal.

Principalii concurenti ai Cel.ro sunt eMag, Flanco, Altex, dar si evoMag sau PCGarage.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri