A absolvit Facultatea de Geodezie si a lucrat timp de trei ani in acest domeniu, insa si-a dat seama ca santierul nu este locul de munca potrivit pentru o femeie. Au urmat alte job-uri, in diverse domenii, pana cand l-a intalnit pe cel care avea sa ii fie sot, Dragos Grigoriu, la momentul respectiv director de client service la o agentie de publicitate. “Era atat de pasionat de ceea ce facea, incat am zis clar ca asta e viitorul meu, sa intru si eu in publicitate”, spune Corina.

In 1995, lua nastere Contrapunto, agentie de BTL, condusa de Dragos Grigoriu, in cadrul careia Corina detinea functia de director de media, desi si-ar fi dorit sa lucreze cu clientii, insa firea analitica, faptul ca se pricepea la cifre si negocieri, au impins-o spre aceasta directie, pe care a ajuns sa o iubeasca. Adevarata recunoastere in piata vine in 1996, odata cu lansarea agentiei Tempo, agentie de publicitate full-service. “La momentul acela, noi eram foarte mici, nimeni nu ne baga in seama, dar cred ca asta este greseala tututor agentiilor: nu isi evalueaza bine adversarii si competitia, crezand ca sunt neimportanti sau n-au sanse. Ceea ce nu este adevarat. Eu cred ca toata lumea de pe aceasta piata are sanse egale cu tine, indiferent daca esti o agentie mare sau un butic de creatie”.

Tempo a crescut treptat si a ajuns sa detina clienti din mai multe domenii, avand in portofoliu nume precum Agricola, Alka, Baneasa Investmens, Cetelem, European Food, Kiwi Finance, Heidi, Orange, Petrom, Posta Romana, Raiffeisen Bank, Pro TV sau Skoll. Mai mult, antreprenoarea considera ca a reprezentat o piata de publicitate pentru oamenii din aceasta industrie, care, inspirati de Dragos Grigoriu, au ales sa ia calea antreprenoriatului si sa-si deschida propriile agentii: “Cred ca am fost o pepiniera de oameni, o scoala, pentru ca exista multe agentii care au owneri proveniti din Tempo. Fiind independenti, ni s-a cerut si am oferit mai mult decat o multinationala”, spune Corina.

Un astfel de caz are loc in 2012, cand fostul departament de PR al Tempo, devenit intre timp agentia de PR Rogalski Grigoriu, este preluata de managementul firmei, Eliza Rogalski si Alina Damaskin. In aceeasi perioada, Corina Grigoriu se intoarce in Tempo, dupa o absenta de cinci ani, datorata concediului de maternintate,, pe pozitia de managing director, intrucat departamentul de media fusese vandut in 2008, iar Dragos renunta la aceasta functie pentru a incepe un alt proiect.

Pentru mine, media a fost senzationala si inca o iubesc. In acest domeniu, nu e numai vorba despre cifre, chiar trebuie sa fii creativ, trebuie sa stii sa faci strategii cu bani putini, trebuie sa tii pasul cu maniera in care piata evolueaza.

Cum se facea media si advertising in anii '90

Lucrand de peste douazeci de ani in acesta industrie, Corina a fost martora schimbarilor ce au survenit de-a lungul timpului. Considera ca nimic nu se mai face in maniera clasica a anilor ‘90, cand existau alte tendinte, iar tehnologia lasa mult de dorit. “Eram autodidacti, lucram foarte mult pentru a tine pasul, imi aduc aminte ca nu am avut timp de patru ani vacanta, iar cand in sfarsit am plecat in concediu, in loc sa citesc romane, sa ma relaxez, stateam cu carti despre media si advertising pentru a invata cat mai multe. Computerele se blocau, pierdeam prezentarile, lucram pe fax, nu era asa de usor cum este in prezent. Plus ca nu erau date de research pe vremea aia, erau date rudimentare, date pe tomuri de hartie, pe care trebuia sa le scoti. Era TVR 1 care difuza reclame pe vremea aceea, avea un rating de 80% si de fapt cumparai bulk media si le-o vindeai clientilor in prime time, la stiri, film si sport. Cam asa se facea media in ‘94”.

Se gandea atunci cat de mult vor evolua lucrurile in aceasta industrie? “Da, ma asteptam sa se realizeze mult mai usor. In prezent, se vorbeste despre date, trebuie sa creezi continut, e mult mai complex totul. In media, nu cred mai e suficient sa faci un media plan si sa i-l dai clientului, media s-a tehnologizat, exista diverse instrumente, se integreaza impreuna cu internetul, nu doar cu tv-ul. Nu mai este vorba doar de a cumpara spatiu. Cred ca e fascinant sa lucrezi in acest domeniu in prezent".

Ce-i facut din pasiune are succes garantat.

Despre dificultatile intampinate de-a lungul timpului in cariera, crede ca munca de zi cu zi este o provocare totala, dar mai ales oamenii, “pe care trebuie sa ii motivezi si sa-i convingi sa lucreze cu tine”. Tocmai de aceea, ca manager este foarte empatica, “poate prea empatica: Sunt sensibila la nevoile oamenilor si de multe ori cedez. Sunt genul de persoana care considera ca oamenii trebuie sa fie fericiti pentru a functiona la birou si incerc sa gasesc o solutie pentru a echilibra situatia”.

Considera ca inteligenta este principala calitate care a ajutat-o de-a lungul carierei, dar si faptul ca face totul pentru ca lucrurile sa se intample cat mai repede. “Poate fi privit si ca un defect, la mine trebuie sa se intample imediat lucrurile, nu am rabdare sa astept. Tocmai de aceea nu prea negociez deadline-urile cu clientii, pentru ca imi dau seama ca daca zic o anumita data, e clar ca are nevoie pana atunci”, spune Corina. Alte defecte ale antreprenoarei sunt emotivitatea si faptul ca nu e tocmai “o mana de fier” in relatia cu cei 34 de angajati.

Cum pastreaza echilibrul dintre viata profesionala si cea personala? “Usor. Cu timpul, vine si acesta. Inveti ca lucrurile oricum se rezolva, iar daca nu au un rezultat pozitiv sau nu-ti plac, asta este, te ridici, te scuturi si mergi mai departe. Dupa ce pleci de la servici, de obicei e bine sa tragi usa dupa tine si sa te concentrezi pe familie. Iar dimineata o iei de la capat”, povesteste Corina.

Printre pasiunile si hobby-urile sale se regasesc serialele istorice, care o motiveaza sa se documenteze cu privire la ceea ce s-a petrecut in realitate, si sporturile: alearga, face hiking si merge cu bicicleta.