Studiul CBRE analizeaza 189 de piete din intreaga lume si ia in calcul miscarile a peste 330 de mari lanturi de retail. Raportul pe 2014 ia in calcul pietele vizate de retaileri in 2013.

Bucuresti se afla pe locul 16 in clasamentul global al pietelor vizate de retaileri in 2013, cu 21 noi branduri care au deschis primele magazine de pe piata bucuresteana anul trecut. Acestea s-au inregistrat pe fondul deschiderii de noi centre comerciale (Promenada Floreasca este singurul mall inaugurat anul trecut in Bucuresti- n.r.), precum si al reamenajarii sau semnarii de noi contracte in centre deja existente. In timp ce unele dintre aceste intrari s-au realizat in zone centrala sau galerii comerciale in incinta hotelurilor, majoritatea noilor intrari pe piata s-au efectuat in cadrul centrelor comerciale. Printre noile branduri care au deschis magazine pe piata bucuresteana in 2013 se numara Patrizia Pepe, BCBG Max Azria, Tchibo Coffee Store, H&M Home, Dolce&Gabbana si Intimissimi, au mentionat oficialii CBRE Romania.

Cum arata mall-ul de 130 mil. euro din Floreasca [FOTO]

Cum arata mall-ul de 130 mil. euro din Floreasca [FOTO]

Bucurestiul este insa in continuare un oras in care multe din lanturile de retail chestionate nu sunt prezente. Astfel, in total, prezenta retailerilor in Bucuresti se situeaza la 28,2%, plasand Capitala pe pozitia 49 a clasamentului global, dintr-un total de 189 orase.

83% din orasele analizate au avut cel putin o noua intrare pe piata de retail in 2013

Retailerii s-au axat mai mult pe pietele mature in 2013, 18 dintre cele mai vizate orase fiind considerate piete mature, fata de numai 14 anul anterior. 83% din orasele analizate au inregistrat cel putin o noua intrare pe piata in 2013 (comparativ cu 81% in anul precedent), pietele cele mai vizate inregistrand o crestere de 28% a noilor intrari.

Retailerii americani au de departe cea mai mare prezenta globala, cu o pondere de 80% in toate cele trei regiuni, fata de cei europeni, cu 48% sau cei din Asia Pacific, cu 25%. Extinderea retailerilor americani in regiunea EMEA reprezinta 40% din operatiunile de expansiune a acestora, 35% fiind noi intrari pe piata asiatica iar 18% in alte tari din regiunea Americilor.

Parisul, cea mai atractiva piata de retail

Parisul este cea mai atractiva piata pentru segmentul retail, cu 50 de noi branduri atrase anul trecut, in timp ce Franta detine pozitia de lider pentru noi intrari pe piata, potrivit ultimei editii a raportului anual asupra pietei de retail, realizat de catre compania globala de consultanta imobiliara CBRE.

Cele mai atractive piete de retail in 2013

Citeste si:

Cele mai atractive piete de retail in 2013- CBRE

Capitala Frantei a beneficiat de deschiderea a trei noi centre comerciale in 2013, dar locatiile premium pozitionate central au fost cele care au atras cele mai multe branduri internationale. Concurenta intre brandurile de lux pe aceste strazi este acerba ca urmare a cererii tot mai mari din partea turistilor, mai ales a celor de provenienta chineza.

Tokyo este al doilea oras ca nivel de atractivitate pentru retaileri, cu un numar dublu de noi intrari pe piata in 2013 (48) fata de 2012, reflectand astfel o incredere consolidata in perspectivele economice ale Japoniei. Hong Kong si Abu Dhabi ocupa pozitiile trei si patru in clasamentul celor mai atractive piete, cu 43, respectiv 42 de noi intrari.

Londra gazduieste mai multe branduri internationale decat orice alt oras si, cu toate acestea, a reusit sa atraga 31 de noi retaileri anul trecut. Alte orase incluse in primele 10 pozitii ale clasamentului sunt Beijing, Moscova, Shanghai, Frankfurt, Taipei si Singapore.

"Imbunatatirea perspectivelor economice in Europa de Vest si America de Nord determina retailerii internationali de top sa isi directioneze planurile de expansiune catre pietele mature si principalele destinatii de retail din lume, cele mai vizate orase fiind Paris, Tokyo, Londra si Berlin. De asemenea, la nivel global, dezvoltarea segmentului de centre comerciale a atins un nivel record, oferind retailerilor oportunitatea de a patrunde pe noi piete, in special in Asia, America Latina si Europa de Est”, a declarat Jose Luis Martin, senior director cross border retail CBRE pentru regiunea EMEA.