In acest context, foarte putine operatiuni se mai desfasoara in casieriile ING, chiar si atunci cand vorbim de antreprenori si mici firme, avand in vedere si faptul ca ING ofera clientilor posibilitatea de a face depuneri de numerar in lei sau euro la ATM, la orice ora si fara comision.

Banca precizeaza ca 60% dintre clienti interactioneaza exclusiv prin canalele digitale. Raman insa clientii care prefera sa apeleze la serviciile functionarului din office pentru operatiunile de baza, fie pentru ca asa s-au obsnuit, fie pentru ca locuiesc in apropierea unei unitati. Unele operatiuni pot fi facute in continuare doar la casierie, cum ar fi transferurile sau retragerile unor sume mari de bani sau consilierea si achizitionarea unitatilor de fonduri ING.

Acestea din urma vor putea fi cumparate in viitorul apropiat din Home Bank sau prin mobile banking, dupa cum anunta in premiera Robert Angel, ceea ce va expanda ecosistemul digital ING in directia produselor de economisire. Bineinteles, consilierea pentru solutiile de creditare la cumpararea unei locuinte, de exemplu, va avea loc tot in unitati.

Tehnic, insa, ING era pregatita sa acorde online credite pe retail inca din acest an, asteptand doar autorizatiile din partea institutiilor de reglementare. In ceea ce priveste penetrarea digital-ului in randul antreprenorilor si a micilor companii, Robert Anghel sustine ca partea de tranzactionare va fi si mai mult deservita de digital, dar multe dintre nevoile complexe ale companiilor nu vor putea fi satisfacute in prima faza prin canalele digitale, chiar daca ING Bank testeaza deja situatiile in care o companie mica pana la medie isi anunta online intentia de a deveni client ING.

"In general, si companiile mici au comportamentul natural al clientului ING. Banca noastra a avut o atitudine diferita fata de digital si asta a determinat o selectie naturala a clientilor persoane juridice.

Populatia eligibila pentru consumul de internet banking se muta in urban - Robert Anghel

Digital-ul nu va ocoli nici zona rurala, iar "agricultorul care are un business pe care il conduce si vrea sa il creasca este un individ cu comportament urban care locuieste temporar in rural". In ceea ce priveste PFA-urile si micii intreprinzatori, Valea Prahovei este, de exemplu, una dintre zonele cele mai tranzactionate din portofoliul ING, in contextul numeroaselor afaceri turistice din regiune.

Citeste si:

ING Bank a incheiat luna septembrie cu un numar de 330.000 de clienti de online banking, clienti care interactioneaza cu mediul digital ING in fiecare luna, iar dintre acestia 120.000 interactioneaza cel putin o data cu aplicatia de mobile. De altfel, evolutia clientilor de mobile este fulminanta, cu o crestere de trei ori fata de decembrie 2013, cand aplicatia mobila a ING avea 40.000 de clienti.

Cum arata viitorul banking-ului digital

Daca ar fi sa facem un mic exercitiu de imaginatie, viitorul banking-ului va include, cu siguranta interactiunea video dintre banca si client, dar si dematerializarea institutiei bancare.

“Banca viitorului nu va mai fi o banca. Va fi o companie care va avea in spate toata infrastructura bancii, dar banca va fi doar experienta pe care clientul o are si prin care sa beneficieze de produsele care au fost odata bancare”, spune Robert Anghel. De altfel, plata este primul instrument care se desprinde deja de banca, in contextul in care tranzactiile care odata erau exclusiv bancare s-au debancarizat si sunt efectuate acum de giganti din tehnologie, cum ar fi Apple.

De asemenea, faptul ca un client isi va putea porta contul de la o banca la alta este deja o realitate, fiind deja reglementata in strainatate.

"Provocarea noastra este sa stim cum sa asiguram valoare clientului si sa oferim o experienta valoroasa astfel incat relatia dintre noi si clientii sa ramana. Acum nu stiu ce forma vom avea noi (banca – n.r.), ca vom fi cladire sau fantoma, nu conteaza. Banca se va dematerializa”, concluzioneaza Anghel.

ING aduce la Bucuresti hackathonul international 24H-CodING

ING imbratiseaza deja conceptul de banca viitorului si pariaza pe inovatiile disruptive pe care chiar userii le vor putea crea in cadrul Hackathron-ului din acest an. In perioada 20-21 noiembrie 2015, ING aduce la Bucuresti hackathonul international 24H-CodING, dedicat specialistilor IT si studentilor in domeniu, pentru a concepe si a implementa cea mai inovatoare aplicatie pentru banca viitorului. Dupa primele doua editii organizate in Amsterdam, ING aduce in Bucuresti primul Hackathon organizat de o institutie financiara in Romania prin care isi propune sa descopere cele mai bune si inovatoare servicii si aplicatii.