Elefant.ro a reusit sa isi dubleze deja vanzarile in primul trimestru al acestui an, la 4,5 milioane de euro, evolutie bazata mai ales pe introducerea de noi categorii de produse in portofoliu, dar si pe un apetit tot mai crescut al romanilor pentru cumparaturi in mediul online.

"Primul trimestru a fost bun pentru noi. In mod normal, un magazin online genereaza circa 20% din veniturile anuale doar in primul trimestru. Noi am reusit sa ne dublam performanta operationala in T1 2015 fata de acelasi interval de anul trecut", a declarat Dan Vidrascu, CEO al Elefant.ro, unul dintre cei mai importanti retaileri online de carte sau jucarii, in cadrul emisiunii WALL-STREET 360, realizata in parteneriat cu Fan Courier.

Potrivit acestuia, ceea ce se observa in prezent in e-commerce este o crestere a nivelului serviciilor magazinelor online. "Vad o performanta a felului in care magazinele isi structureaza marketingul. Se fac livrari mult mai scurte, sunt termene respectate, sunt lucruri care ajuta sa aducem mult mai multi clienti in online", a aratat Dan Vidrascu.

Cel mai mare risc al unui magazin online: aglomerarea categoriilor de produse

In ciuda evolutiei pozitive din prima parte a anului, Dan Vidrascu atrage atentia asupra riscului la care magazinele online se expun atunci cand decid sa intre pe mai multe categorii de vanzare, fara o documentare si o studiere a domeniilor.

"Este un mare risc pentru magazinele online de a-si diversifica portofoliul de produse. Poate fi asociat cu o intelegere superficiala a gamelor de produse pe care acesta le vinde. Performanta unui magazin online vine doar din intelegerea produselor vandute. (...) Noi am trecut printr-o experienta similara, iar de atunci am invatat. Cataloage lungi de produse in categorii noi, dar care nu se vand, nu reprezinta o solutie. Trebuie sa intelegem produsele pe care le vindem. Cresterea pe un site se realizeaza prin cresterea si sporirea traficului si a conversiei pe site", a mai spus Dan Vidrascu, CEO-ul Elefant.ro.

Pentru Elefant.ro, noile categorii de produse pe care magazinul online le-a introdus in ultimele luni au adus o crestere de 20% a comenzii medii, la circa 30 de euro. "Exista o crestere evidenta a comenzii medii. Acest lucru vine in principal si din diversificarea produselor si a categoriilor de produse. Odata cu lansarea categoriei de electronice si electrocasnice aceasta a ajuns sa depaseasca 30 de euro, in crestere cu 20% fata de anul trecut", a declarat Dan Vidrascu, CEO-ul Elefant.ro, invitat la emisiunea WALL-STREET 360.

Cartile si jucariile raman insa categoriile traditionale, cu cea mai importanta pondere in veniturile de pe site. "Ponderea cartilor si a jucariilor va scadea odata cu diversificarea portofoliului, acestea fiind produse ieftine. Din punctul de vedere al volumelor, acestea vor ramane insa in top, la fel si cand ne raportam la marje. Electronicele si electrocasnicele au, totusi, marje mici. Categoria cu cel mai mare potential este home&deco, o categorie cu marje de profit mai ridicate", a mai subliniat Dan Vidrascu.

In ceea ce priveste piata magazinelor online la nivel local, seful Elefant.ro a mai aratat ca Romania traverseaza o perioada buna, in care tot mai multe magazine trec din offline in online.

"Ma uit cu mare incredere la intrarile in online. Piata comertului electronic in total retail este de sub 2% in Romania, asta in vreme ce la nivel european cota este de 10%. Este foarte mult loc de crestere. Orice intrare in online nu inseamna decat mai multi clienti care intra in e-commerce", a punctat Dan Vidrascu.

El a mai aratat ca piata online se va consolida in 2015, lucru care va fi alimentat si catre fuziuni care vor continua pe acest segment. "Ma astept la fuziuni in e-commerce, piata se consolideaza. Sunt cativa jucatori care devin tot mai relevanti. 2014 a fost un an de crestere. (...) O prezenta offline a unor magazine bifeaza si sporeste increderea in brand. Cele mai mari impedimente vin din neincrederea in brand sau calitatea produselor", a conchis Vidrascu.

Despre planurile pentru anul in curs ale Elefant.ro aflati din emisiunea WALL-STREET 360.