„Vrem sa listam compania pe bursa in viitor. Face parte din planul nostru de business, o sa incercam pe AeRo. Tine doar de noi si de cat de mult ne vom concentra pe acest proiect”, explica Buliga.

AeRo este un sistem alternativ de tranzactionare al Bursei de Valori Bucuresti, acesta fiind dedicat companiilor mici. O companie se poate lista pe Aero daca are o valoare estimata de minimum 250.000 de euro, pachetul de actiuni scoase la vanzare este de cel putin 10% sau compania are un numar minim de 30 actionari.

Diverta este o companie cu afaceri de circa 10 milioane de euro si o marja de profit operational de 5-6% per magazin. In cei mai buni ani ai companiei, perioada 2007-2008, marja de profit per magazin era de 10%.

Dupa ce timp de mai multi ani compania a trecut doar prin restructurare (inchideri de magazine, concedieri), managementul retailerului cu 24 de unitati si-a stabilit din nou ca obiectiv cresterea.

Buliga: In prima zi ca CEO a trebuit sa anunt oamenii ca suntem in insolventa

Amalia Buliga lucreaza in cadrul Diverta din 2006, cand a devenit director financiar al companiei. Din 2010 este directorul general al retailerului de carte, jucarii si produse de papetarie.

„Cand eram director financiar obiectivul era sa atrag credite care sa sustina cresterea. Insolventa a coincis cu mandatul meu de CEO. In prima zi ca director general a trebuit sa le spun oamenilor ca am intrat in insolventa. Acum suntem mai mici, dar mai sanatosi. Avem 24 de magazine si ne concentram pe crestere organica. Dupa ce mai multi ani am fost in restructurare, acum mizam iar pe crestere. Am invatat in acesti an ca trebuie sa iti tii cuvantul dat si sa spui lucrurilor pe nume indiferent de situatie”.

Bonul mediu: 70 de lei

In primele opt luni ale anului Diverta a terminat cu afaceri mai mari cu 9% in plus fata de S1 2014, iar pentru intregul an managerul isi doreste o crestere cu doua cifre. Valoarea medie a unei bon de casa in cadrul Diverta este de 70 de lei. „Bonul mediu a ajuns la in jur de 70 de lei si pentru ca in ultimii ani am introdus tot mai multe jucarii”, explica Buliga.

Una dintre cele mai importante perioade pentru companie sunt lunile august si septembrie datorita vanzarilor pentru inceputul scolii. Astfel, in aceste doua luni compania inregistreaza in jur de 30-35% din vanzarile de papetarie pe tot anul. Alte categorii importante pentru Diverta sunt segmentele de carte si jucarii.

Vanzarile de papetarie sustinute de Frozen, Violetta si Minioni

“In august si septembrie facem in jur de 30-35% din rulajul de papetarie pe un an. Anul trecut am avut o crestere de 20% a vanzarilor fata de 2013 pentru ca am fost ajutati foarte mult de licentele in voga: Frozen (Regatul de gheata) si Violetta. Anul acesta avem o crestere de 15-20%. Licenta <<Minioni>> ajuta, dar nu este la fel de puternica ca Frozen sau Violetta. Insa am observat ca parintii s-au orientat catre produse mai bune. De exemplu, daca in urma cu doi-trei ani dadeau in medie 100 de lei pe un ghiozdan, anul acesta s-au orientat catre produse de 200-250 de lei, ajutati si de un program de tip <<rabla>> prin care primeau o reducere atunci cand veneau cu ghiozdanul vechi”.

Varful de vanzari este in saptamana dinainte de 15 septembrie. Pe de alta parte, in zona de nord a Capitalei, vanzarile au fost mai mari in august decat in septembrie datorita scolilor private care incep noul an in august.

In Bucuresti, cartea inseamna in jur de 20% din vanzarile Diverta, in timp ce in tara procentul este de 40%. Pe de alta parte, jucariile se vand foarte bine online doarece parintii cunosc brandurile si nu mai este nevoie sa vada produse si in format fizic.

Vrea ca in doi ani vanzarile online sa insemne 15% din business

"Vanzarile online au crescut de 3-4 ori de la an la an, dar si pentru ca noi eram la un nivel foarte jos si am avut unde sa crestem. Abia acum am ajuns unde ar trebui. Vanzarile online vor fi anul acesta de in jur de 1 milioan de euro, iar cel mai bine sa vand jucariile. Online-ul inseamna in jur de 9% din cifra de noastra de afaceri”.

Buliga isi doreste ca procentul vanzarilor online sa ajunga la 15% din business in urmatorii doi ani. „Vrem sa livram in aceeasi zi pentru ca sunt multi clienti care vor asta, este batalia pe pret , dar conteaza si nivelul pe servicii. Daca livrezi intr-un timp acceptat -deja lupta va fi in zona asta", a adaugat managerul Diverta.

Compania are 200 de angajati, dintre care 25 pe zona administrativa si restul in magazine.