“Apa este o resursa vitala a vietii. Fara apa mai mult de doua zile nu putem rezista, asta desi fara mancare putem sa rezistam mult mai mult timp. Apa este o resursa inca neexploatata in Romania, in momentul de fata sub 10% din potential fiind consumat. (…) Este ultima resursa a tarii care poate fi exploatata corect. Tocmai de aceea ne vom concentra in perioada urmatoare investitiile in deschiderea unei noi fabrici de imbuteliere pentru ca vrem sa aratam ca statul poate fi un privat foarte bun. (…) Ne uitam atent spre activul in sine, la brandurile cu istorie care nu vor fi reactivate sau care ar putea disparea. (…) Buzias, Bodoc sunt doar doua exemple de branduri care aproape au disparut din cauza unui management foarte prost. Se pot revitaliza, remonta si aduce in piata un brand cu valoare”, a declarat Radu Dumitru, directorul general SNAM, in cadrul emisiunii WALL-STREET 360.

Potrivit managerului SNAM, scopul societatii pe care o conduce este acela de a promova apa din Romania prin calitatea pe care o are si sa o promoveze la export. “Suntem cu ochii pe mai multe branduri care au probleme, dar au renume si vrem sa le revitalizam. Sunt cateva fabrici care chiar sunt la vanzare. Vrem sa preluam aceste fabrici si sa facem un export masiv de apa in zona Orientului Mijlociu si in China, unde avem deja cereri masive”, a declarat Radu Dumitru.

Intrebat la WALL-STREET 360 de modul cum va finanta statul aceste preluari, Radu Dumitru a punctat ca vor fi realizate prin credite bancare. “Orice business de apa atent supravegheat si gestionat poate deveni profitabil”, a mai spus seful SNAM.

Intrebat despre planurile de viitor, Radu Dumitru a precizat ca planul SNAM este acela de a construi si propriile fabrici care sa concureze cu marii imbuteliatori din tara, iar acest lucru s-ar putea materializa chiar de anul viitor.

“Anul acesta suntem siguri ca se va materializa preluarea unei fabrici vechi, iar in 2016 planuim sa construim doua astfel de facilitati de imbuteliere, fiecare necesitand o investitie cuprinsa intre 8-10 milioane de euro. (…) Bancile sunt deschise sa finanteze astfel de proiecte”.

Miscarea Societatii Nationale a Apelor Minerale din Romania (SNAM) vine si in contextul in care ponderea vanzarii apelor minerale imbuteliate a scazut tot mai mult in raport cu apa de masa sau cea de izor. “Vanzarea de ape minerale din piata a scazut din cauza aparitiei apei de izvor si a apei de masa. In prezent, apa de izvor si apa de masa cumuleaza circa 37%. Apa minerala naturala a ajuns la 62-63%”, a mai aratat managerul SNAM.

Conform lui Radu Dumitru, cele mai mari costuri ale companiei pe care o conduce sunt cele cu personalul, dar o componenta foarte importanta este reprezentata de investitiile in cercetare. Investim anual circa 150-200.000 de euro in cercetare, iar planul este ca aceasta valoare sa depaseasca 1 mil. euro. Scopul nostru este acela de a putea imbutelia, astfel incat societatea sa produca in propriile fabrici”, a mai aratat acesta.

Reprezentantul SNAM a mai precizat ca isi doreste sa construiasca si un complex balneo in zone cunoscute pentru aceste facilitati, asa cum este cazul Slanic – un proiect care s-ar putea ridica la 28-30 milioane de euro si ar urma sa fie realizat exclusiv prin intermediul unei finantari europene.

SNAM numara in prezent 152 de angajati. “Avem un nucleu de cercetare format din hidrologi si geologi. Au venit multi tineri in echipa. Gasim foarte greu specialisti, dar suntem intr-o colaborare foarte stransa cu studentii facultatii de Geografie, insa ne este foarte greu sa gasim tineri pe care sa ii atraga aceasta zona”, a mai aratat Radu Dumitru in cadrul emisiunii de business Wall-Street 360.

Principalele societati de imbuteliere membre SNAM sunt Romaqua Group, Rio Bucovina, Dorna Apemin, Perla Harghitei, European Drinks, Azuga Waters, Lipominb SA, Carpatina SA, Global Aqua Invest sau Apemin Zizin SA.