70% din vanzarile de telefoane in cadrul operatorului Orange Romania sunt smartphone-uri, pondere care a crescut puternic in ultimele luni. Vanzarile au fost impulsionate atat de gamele din ce in ce mai variate de smartphone-uri dar si de introducerea pe piata a unui model ieftin.

Ce cauta romanii atunci cand vine vorba de telefoane mobile si cat de important este pretul? Ce alti factori sunt importanti atunci cand un client ia decizia de a cumpara un smartphone? “Este un mix intre pret, dimensiunea ecranului si numarul de megapixeli ai telefonului”, spune Cristina Patesan, product division manager la Orange Romania.

“Mai mult, in ultima perioada din ce in ce mai multi clienti sunt interesati de capacitatea bateriei; de aceea si prelungim oferta noastra prin care oferim un acumulator extern gratis clientilor nostri, pe care il pot schimba la orice magazin din tara”, puncteaza ea. Oferta va fi prelungita “cel putin in primele luni ale anului viitor”.

“Desi inca sunt romani care nu se simt confortabil in a folosi un smartphone, sau se tem ca vor cheltui suplimentar, aceste bariere dispar din ce in ce mai mult. Faptul ca am lansat un smartphone de 39 de euro, Klif, la cel mai ieftin abonament al nostru, ajuta aceasta trecere si cresterea constanta a ponderii vanzarilor de smartphone-uri la noi”, mai spune ea.

Oferte de Craciun pe baza de…dorinte

In incercarea de a atrage cat mai multi clienti in perioada de vanzari maxime ale anului, decembrie, Orange iese pe piata cu un catalog de accesorii precum si cu reduceri de 10% daca dai share pe Facebook ofertei si inca 10% reducere daca spui reprezentantilor Orange care este dorinta ta pentru anul nou.

“La un anumit tip de dorinta, primesti gratuit sau la reducere un accesoriu”, spune, la randul ei, Anca Veluda (foto jos), consumer division manager la Orange. “Daca de exemplu iti doresti ca la anul sa petreci mai mult timp cu familia, primesti o boxa wireless, gratuit”, spune Anca Veluda. “Am luat top 3 rezolutii – comunicate si pe TV – vreau sa petrec mai mult timp cu familia, vreau sa calatoresc mai mult si sa ma distrez mai mult, tot cu familia; fiecare rezolutie este rasplatita cu un anumit cadou care te ajuta sa petreci mai mult timp cu familia”.

Aceste oferte sunt prelungite si in luna ianuarie. “Ulterior, vine acea perioada «de foc» pentru barbati – luna februarie, Dragobete, Sf. Valentin, si martie, cu martisorul si Ziua Femeii, vom fi si atunci pregatiti cu oferte. Tot timpul se gasesc astfel de evenimente”, puncteaza Cristina.

Un serviciu interesant este cel care protejeaza locuinta prin 6 senzori, Smart Home, aflat intr-o faza de testare cu clienti, si urmand a se lansa in prima parte a anului 2016. El va permite monitorizarea si controlul casei de la distanta, prin instalarea la Internet prin cablu a unui senzor central, de care, wireless, sunt legati ceilalti sase.

Practic, vei fi alertat asupra unui incendiu/fum, inundatii, miscare (hoti), priza inteligenta care monitorizeaza consumul si poate fi programata pentru a opri sau porni aparate din casa. Notificarile sunt primite prin mail sau SMS, in timp real, instalarea putandu-se realiza de catre client, fara sa necesite “gauri” in pereti.

Orange nu a facut publice preturile, serviciul urmand a fi, cel mai probabil, sub forma de abonament lunar.

Afla mai multe despre vanzarile companiei si planurile pentru 2016 din emisiunea WALL-STREET 360. Cum ti se par ofertele/serviciile Orange? Te invitam sa comentezi.