Biris a participat la emisiune in saptamana „Totul pentru IMM“, in care am discutat cu antreprenori, reprezentanti ai guvernului, dar si ai Bancii Transilvania.

„Lucrurile se intampla asa cum ne doream in 2012. Incercam sa profitam de faptul ca atat industria muzicala se indreapta spre adoptia streaming-ului, cat si a valului de adoptie a smartphone-urilor 4G. Suntem intr-un punct interesant in piata“, povesteste Sergiu Biris.

Avem aproape 100.000 de utilizatori activi lunar, dintre care majoritatea platitori sau care au inclus intr-un abonament de telefonie. Suntem primul serviciu de streaming din Romania. Ne dorim sa depasim anul acesta un milion de euro cifra de afaceri“, a mai spus cofondatorul platformei.

Trecerea spre o pozitie de lider de piata a fost dificila, mai ales prin faptul ca piata, la inceput, nu era pregatita pentru muzica pe bani. „Primii ani au fost dificili pentru ca piata nu era unde ne doream. Nici acum nu e chiar acolo, pentru ca exista o componenta de educatie a publicului“, explica Biris.

In privinta viitorului afacerii, Zonga urmareste extinderea spre alte tari din Europa de Est, care seamana cu Romania si unde poate avea o pozitie buna. Cu toate acestea, extinderile trebuie facute cu cap, dupa cum spune Biris, si in parteneriat cu operatorii mobili. „Avem in continuare planuri de extindere, dar trebuie facuta cu cap. Am invatat foarte mult in anii acestia despre ce inseamna sa lansezi un asemenea serviciu, ce inseamna sa te uiti la cifre si utilizatori. Sa te lansezi intr-o tara necesita ceva mai mult decat apasarea unui buton. E vorba de un serviciu cu drepturi de distributie, pe care trebuie sa le obtii, ai nevoie de un partener, cum am avut noi Vodafone in Romania. Ne dorim sa lansam in alte tari in aceeasi maniera“.

„Ne uitam spre Europa de Est, acolo unde putem avea un impact si unde exista piete similare cu Romania. Unde vedem anumite pattern-uri care se repeta - exista foarte multi artisti locali. Noi credem ca putem avea un impact important in ceea ce inseamna descoperirea de noi talente locale“, a mai spus antreprenorul.

Publicul de astazi asculta muzica doar pe mobil. „Toata lumea foloseste astazi smartphone-ul, intr-o proportie de peste 90% din oameni asculta Zonga pe mobil. Publicul tanar, mai conectat cu tehnologia, care-si doreste sa aiba parte de servicii premium si ar fi dispusi sa le plateasca. A inceput sa creasca tipul asta de consumator“.