Cine este Petre Sandru? Exact aceeasi intrebare mi-am adresat-o inainte de a ne intalni cu tanarul executiv intr-o locatie pe care el a ales-o si care este pe lista sa scurta de restaurante preferate din Capitala, respectiv Hard Rock Café. Am realizat mai tarziu ca alegerea nu a fost intamplatoare. Si afirm acest lucru prin prisma faptului ca in fata mea a aparut un executiv de 39 de ani, extrem de relaxat si in a carui atitudine se citea usor faptul ca fericirea nu este doar un concept pe care Coca-Cola mizeaza.

“Eu cred foarte mult in ideea de a veni fericit la munca. De multe ori cand lumea ma intreaba ce fac am placerea de a raspunde extraordinar. Principalul este sa iti placa ceea ce faci, al doilea sa ai un echilibru pe care ti-l da echipa cu care lucrezi, familia, viata pe care o duci si rezultatele pe care le ai. Iti construiesti singur placerea de a munci intr-un anumit domeniu”, spune Petre Sandru.

De opt ani vinde fericire. Primul interviu la Coca-Cola l-a sustinut in anul 2005. A fost vorba de fapt de patru interviuri, care s-au incheiat cu sfatul dat de managerul de resurse umane: “Iti doresc sa iei cea mai buna decizie pentru cariera ta”. Au batut palma si aventura a inceput. Absolvent al Universitatii Politehnice din Bucuresti, Petre Sandru a fost initial brand manager, apoi director operational pentru Romania si Moldova si apoi director comercial pentru patru tari din regiune: Romania, Moldova, Bulgaria si Albania. Din septembrie anul trecut, conduce operatiunile gigantului american in Romania si Moldova si ii raporteaza direct indianului Vikas Chawla, franchise operations director pentru regiunea Europa de Sud-Est Coca-Cola.

Petre Sandru va fi market operations director al Coca-Cola pentru Romania si Moldova

Petre Sandru va fi market operations director al Coca-Cola pentru...

Alaturi de o echipa de 30 de oameni, Sandru gestioneaza in parteneriat cu imbuteliatorii operatiunile comerciale si implementeaza strategiile de comunicare si marketing pentru cele doua tari.

“Venirea mea pe pozitia actuala o vad ca pe un proiect de viata, mai mult decat unul de business. O latura a proiectului a fost redefinirea rolurilor in echipa, pozitia mea neexistand inainte. Sunt pe punctul de a incheia aceasta reasezare, sa fim cu totii in poll position pentru relansare. Suntem in momentul in care noi ca tara trebuie sa ne relansam, dincolo de industrie”, crede Petre Sandru.

Atuul sau este echipa, mai spune executivul Coca-Cola. “Am o echipa foarte tanara, o echipa care vrea sa castige. Important este sa iti doresti sa castigi, este important sa vezi ca poti sa o faci. Dupa care totul este posibil, odata ce ai prins gustul castigului. Atunci ai setea si dorinta de a merge mai departe. Stilul meu de management este unul inclusiv, ne putem asuma riscuri chiar daca exista greseli caci de acolo invatam.Am mare incredere in generatia tanara. Ii vad foarte diferiti, traiesc in lumea vitezei, ii vad foarte ambitiosi. Vor sa faca maine ce multi dintre noi am facut in ani de munca”, completeaza Sandru.

Se vede ca un manager deschis, insa recunoaste ca aspira la o combinatie “letala” intre Warren Buffett si Richard Branson. “Il admir pe Warren Buffett pentru ca este genul de strateg si de om care este un izvor de invataminte, dornic de a le impartasi cu altii. A reusit sa fie un asemenea strateg incat a fost tot timpul pe crestere indiferent de contextul economic. Acolo unde a pus piciorul lucrurile au mers in sus. Richard Branson este de asemenea printre preferati. Admir acest curaj, acest tupeu de a incerca lucruri la care altii nici nu se gandesc”, crede directorul de operatiuni Coca-Cola Romania.

Citeste si:

Recunoaste insa cu franchete ca a avut de lucrat pe partea de delegare a sarcinilor in momentul cand a fost numit pe prima pozitie manageriala. “Cea mai mare greseala pe care am facut-o a fost sa nu reusesc sa ma departez de ideea de a fi specialist, sa nu am incredere in a delega. Cand devii manager pentru prima data se schimba paradigma, este o perioada in care trebuie sa te obisnuiesti cu ideea, de a-ti confirma ca poti trece peste etapa aceasta. Trebuie sa te departezi de ce faceai inainte si sa faci loc altora”, explica Petre Sandru.

Trebuie sa fim pregatiti pentru relansarea economiei

Optimismul sau se reflecta si in pozitia fata de contextul economic actual. Managerul Coca-Cola sustine ca suntem in pozitia in care putem discuta de o revenire a economiei prin prisma exporturilor, a PIB si a evolutiei agriculturii, trei factori care dau semnalul relansarii. “Lucrul care inca nu a revenit cum era inainte este consumul. Dupa relansarea economiei, eu cred ca acesta va reveni curand. Trebuie sa fim siguri ca suntem pregatiti pentru momentul relansarii consumului. Chiar si in anii de criza am stiut sa vorbim despre emotie, am stiut sa tinem viu dialogul cu consumatorul. Vorbim despre fericire”, mai spune Sandru.

Vorbeste insa si de consumatori mai “timizi”, care traiesc inca sub nesiguranta zilei de maine. “Chiar daca au ajuns sa isi permita putin mai mult in fiecare zi, sunt inca rezervati. Exista o perioada de timp de cand economia incepe sa dea semne de revenire pana cand consumul incepe sa creasca. Cred ca am reintrat in zona de economie sanatoasa”, adauga Petre Sandru.

Cu toate acestea, romanii urmeaza tendinta europeana si se orienteaza din ce in ce mai mult spre consumul de bauturi imbuteliate, o categorie cu o crestere sustinuta fiind cea a apelor minerale plate.

Experienta unei multinationale, cea mai buna scoala pentru un viitor antreprenor

Intrebat daca, la un moment dat, cercul se va inchide in cazul sau in zona antreprenoriatului, al carui gust l-a simtit din postura de fotograf freelancer pentru agentii de presa, case de moda sau diferite publicatii, Petre Sandru zambeste si spune ca exista sanse mari ca lucrurile sa evolueze in aceasta directie. Crede insa cu tarie ca experienta unei multinationale de calibrul Coca-Cola a contribuit decisiv la increderea pe care o are acum in sine.

Este foarte posibil sa ma reintorc in antreprenoriat la un moment dat. Ma simt mult mai pregatit acum, dupa experienta unei multinationale de calibrul Coca-Cola, pentru antreprenoriat. Cine zice ca a fugit de multinationala pentru a-si incepe propria afacere pentru ca asa e mai comod greseste enorm. Pentru Romania cred foarte mult in potentialul zonei de servicii, aici mai exista loc, in zona de tehnologie de asemenea”, considera Sandru.

Pe langa pasiunea pentru fotografie, managerul Coca-Cola isi imparte timpul intre sport – numarul 1 pe lista este schiul, urmat indeaproape de tenis – scufundari (are certificat de scufundator obtinut in Mexic) si calatorii. “Vreau sa ajung in Egipt pentru scufundari, dar si in Cipru unde se afla o epava situata la 40-50 de metri adancime. Mi-as dori sa ajung in Asia, in China sau Japonia. Ma atrage chiar si gastronomia, fiind un gourmand. As vrea sa simt, sa miros, sa gust ce este acolo. Am fost foarte aproape sa ajung in Thailanda, trebuia sa plec a doua zi dupa ce a fost cutremurul. Am renuntat, insa este pe lista in continuare”, povesteste Petre Sandru.

Coca-Cola este prezenta in Romania prin Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company, proprietarul marcilor inregistrate) si partenerul sau Coca-Cola Hellenic denumit Coca-Cola HBC Romania, care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania. In Romania lucreaza in cadrul producatorului 1.800 de angajati.

Fotografii realizate de Stefan Panfili

Sursa foto: Stefan Panfili