Agricover Holding, unul dintre principalii jucatori din agribusiness-ul romanesc, raporteaza, pentru 2017, venituri de 1,43 miliarde lei obtinute din comercializarea de produse si servicii specializate, inclusiv din activitatea de finantare a fermierilor, derulate prin subsidiarele Agricover SA si Agricover Credit IFN. Agricover SA este o entitate juridica nou creata in noiembrie 2017, in urma fuziunii prin absorbtie a Agricover SRL si Cerealcom SA in fosta entitate Agricover SA. In noiembrie 2017, in actionariatul companiei a intrat BERD, cu o investitie de 32 de milioane de lei.

Agricover Holding reuneste activitatile de agribusiness (distributie inputuri pentru agricultura, servicii de insilozare si comert cu cereale si oleaginoase), Agri-Finance (servicii de finantare a fermierilor) si Agri-Food (activitatea de abatorizare, procesare si comercializare a carnii de porc). Anul trecut, Agricover Holding a inregistrat o cifra de afaceri de 1,43 miliarde de lei, EBITDA de 57,1 milioane de lei si un profit net de 29,6 milioane de lei. Valoarea investitiilor facute de Agricover Holding in 2017 s-a ridicat la 23,7 milioane de lei, iar numarul fermierilor parteneri a ajuns la 4.750.

BERD, actionar in Agricover Holding din 2017

La sfarsitul anului 2017, BERD a devenit actionar in cadrul Agricover Holding SA cu o investitie de 32 milioane lei in capitalul companiei pentru a subscrie unei participatii de aproape 13%. Majorarea de capital a fost directionata catre companiile Agricover Credit IFN si Agricover SA cu scopul de a sustine performantele celor trei piloni principali de business prin cresterea finantarilor acordate fermierilor, extinderea activitatii de agribusiness (distributie inputuri si valorificare cereale) si dezvoltarea investitiilor din domeniul procesarii carnii de porc.

”In anul 2017, strategia Agricover Holding a vizat consolidarea pozitiei de lider in distributia de inputuri (materii prime – n.red.) pentru agricultura, compania adoptand o serie de masuri care au urmarit cresterea calitatii serviciilor oferite si dezvoltarea de solutii specializate pentru cresterea performantelor fermierilor parteneri. In acest sens, compania a extins acoperirea logistica prin deschiderea a 10 depozite regionale si doua depozite centrale care functioneaza pe sistemul hub-urilor logistice. Masura a avut in vedere imbunatatirea timpului de raspuns la solicitarile fermierilor si livrarea prompta a produselor necesare productiei agricole”, spun reprezentantii Agricover Holding.

Una dintre solutiile inovatoare foarte bine primite de catre fermierii parteneri in 2017 a fost vanzarea de motorina cu plata la recolta. Potrivit reprezentantilor companiei din domeniul agribusiness, aceasta facilitate oferita fermierilor a reprezentat un punct puternic de diferentiere care a generat o crestere cu 55% a volumului de motorina tranzactionat, care a ajuns la 55.000 metri cubi livrati.

Citeste si:
Daea: Numarul fermierilor tineri a crescut cu 24%
Petre Daea anunta schimbari...

In ceea ce priveste activitatea de comercializare si depozitare a cerealelor si oleaginoaselor, Agricover a continuat strategia de eficientizare si de dezvoltare de parteneriate strategice cu procesatorii locali interesati de depozitarea pe termen lung si mentinerea unui standard ridicat de calitate a marfii depozitate.

Agricover, finantari de 1,37 miliarde de lei pentru 2.350 de fermieri

In anul 2017 Agricover a acordat, prin Agri-Finance, finantari in valoare de 1,37 miliarde lei unui numar de 2.350 fermieri. Volumul de credite acordate a crescut cu 39% in 2017. Una dintre noutatile anului 2017 a reprezentat-o completarea solutiilor de finantare specializata cu produse dedicate zootehniei, in special crescatorilor de vaci de carne si de lapte.

Agricover a achizitionat 345.150 capete de porc de la producatorii romani in anul 2017, iar peste 80% din porcii achizitionati au fost abatorizati in unitatea proprie de procesare a carnii de porc. Compania a demarat activitatea de abatorizare si procesare a carnii de porc in anul 2015 dupa un amplu program de investitii in unitatea de productie din Peris. Investitiile realizate in 2017 au depasit 19 milioane lei, iar in programul de investitii pentru anul 2018 compania va aloca inca 20 de milioane lei.

Produsele de carne de porc proaspata sunt puse la dispozitie consumatorului final atat prin intermediul marilor lanturi de retail, cat si prin reteaua de magazine proprii dezvoltata de catre Agricover. In 2018 compania are in vedere extinderea retelei de desfacere pana la un numar de 30 de magazine situate in principalele zone de consum din Bucuresti si din imprejurimi.

Citeste si:
Fermierii vor primi un avans de 70% din subventiile pe suprafata
Fermierii vor primi un avans...

Sursa foto: Dreamstime.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Agricultura »



Citeste si
Agricover, investitie masiva de la BERD. Cat va ceda din companie