Casa Romana de Comert Agroalimentar "Unirea", la care este actionar Ministerul Agriculturii, va infiinta o retea de 60 de magazine cu legume si fructe proaspete, produse de micii producatori romani. Produselor vor fi vandute la interval scurt dupa recoltare, pentru a fi proaspete, si vor dispune de QR Code, pentru a sti de unde provin.

"Vom deschide 60 de magazine, piete volante le spunem noi, in care vom vinde exclusiv produse agro-industriale, resprectiv produse fresh si conservate. Tehnic suntem pregatiti, purtam discutii, am vizat deja cateva locuri in care le vom deschide, data deschiderii depinde doar de primirea avizelor", a declarat Adrian Izvoranu, presedintele Casei de Comert Agroalimentar „Unirea”.

Aceasta retea nu se face peste noapte, presupune praguri birocratice.

Primele magazine de acest tip vor fi deschise in Bucuresti, urmand si alte piete importante din tara.

Magazinele fac legatura intre brazda si farfurie

Ideea deschiderii unor astfel de magazine de legume si fructe vine in intampinarea nevoilor micilor fermieri, care produc pe cateva mii de metri patrati si care raman cu produsele nevandute, in timp ce interesul romanilor de a cumpara produse naturale este in crestere.

Citeste si:
Scad suprafetele de fructe din Romania. Infloresc doar merii si prunii
Cum "arata" productia de...

"Este nevoie de aceste magazine, care sa faca legatura intre brazda si farfurie. Ce recolteaza producatorul acela mic, cu 2.000 metri patrati in curte, diseara sa fie deja pe tarabe. Aceea este marfa buna, proaspata, gustoasa, si romaneasca, care valorifica munca micilor producatori", a explicat Izvoranu.

Camera de Comert "Unirea", , sustine Adrian Izvoranu, va pune la dispozitia micilor producatori centre de colectare a produselor, unele chiar mobile, si o retea de distributie, astfel incat recolta culeasa azi sa poata fi cumparata proaspata a doua zi, din magazine.

Preturi mai mici ca in supermarketuri

Preturile legumelor si fructelor romanesti din pietele volante vor fi sub nivelul celor din marile lanturi din retailul modern si nu il va depasi pe cel din piete, promite Adrian Izvoranu. El sustine ca adaosul practicat de Casa de Comert peste pretul de achizitie de producatori va fi de maximum 30%, ceea ce le va permite pe de-o parte agricultorilor sa primeasca un pret corect pentru munca depusa, iar consumatorilor un pret convenabil.

"Magazinele din lanturile importante fac ceva asemanator si este bine ca in felul acesta ajung produse romanesti pe masa consumatorilor. In cazul lor, insa, fermierul castiga putin, iar ei au profituri mari", a precizat Adrian Izvoranu.

Citeste si:
TEZYO deschide primul magazin in Buzau
Tezyo deschide primul magazin...

Conserve sanatoase

Cele 60 de magazine ale Casei de Comert "Unirea" ar urma sa comercializeze si conserve din legume si fructe.

"Avem recolte mari dintr-odata. De exemplu, la rosii. Aceste produse vin gramada, intr-un interval mic de timp, si avem nevoie de o capacitate de procesare. Trebuie sa gandim solutii de a introduce in procesare toate produsele recoltate si de a scoate de acolo conserve care sa pastreze gustul si aroma si savoarea produsului romanesc, fara tone de chimicale, deci conservate prin metode traditionale, sigure si sanatoase", a explicat Adrian Izvoranu, presedintele Casei de Comert Agroalimentar „Unirea”.

De asemenea, el a adaugat ca toate produsele vor contine QR Code, care odata scanat va arata trasabilitatea produselor.

Casa Romana de Comert Agroalimentar "Unirea" a fost infiintata la inceputul anului, pentru a asigura valorificarea produselor agricole, iar Ministerul Agriculturii este actionar. Societatea isi propune sa dezvolte 3 zone deficitare din agricultura romanesca: productia de peste, productiei de fructe si legume si valorificarea lanii.

JYSK Romania deschide cel...

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Agricultura »



Citeste si
Primul magazin Bershka din Suceava. Unde s-a deschis