90% dintre consumatorii din Romania au vizitat cel putin un magazin online de fashion in ultimele 6 luni, iar 65% au si cumparat cel putin o data din magazinele vizitate. Sunt rezultatele celui mai recent studiu efectuat de MKOR Consulting. Insa magazinele online sunt accesate pentru motive foarte diferite, nu numai pentru cumparaturi. Ele sunt utilizate si ca surse de informare in 70% din cazuri, surse de inspiratie (40%), dar si pentru a compara preturi si a gasi produse pe care apoi romanii le cumpara offline (34%).

”Dorinta de a vedea si testa produsele si temerea ca marimile nu vor fi cele potrivite sunt principalii factori care ii determina pe consumatori sa nu cumpere online”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting. De altfel, nepotrivirea marimilor produselor este si principala cauza a returnarii acestora (78% dintre retururi). 48% dintre cei care au achizitionat articole vestimentare online in ultima jumatate de an au returnat produsele cel putin o data.

Chiar si asa, studiul mai arata ca magazinele online se afla pe locul al doilea, dupa mall-uri, ca destinatie preferata pentru cumparaturile de fashion: 54% dintre romani obisnuiesc sa isi cumpere imbracamintea, incaltamintea si accesoriile din mediul online. In general, consumatorii cumpara de cateva ori pe luna (34% dintre ei). Comparativ, in online, ei cumpara doar o data la cateva luni (31% dintre respondenti). Sumele cheltuite pentru innoirea garderobei se situeaza intre 101-300 lei pentru mai mult de jumatate dintre romani, atat in mediul online cat si in offline.

Promovarea in online atrage un numar mare de cumparatori potentiali. 45% dintre cei care au accesat magazine electronice de fashion au fost atrasi de reclame pe Facebook, alti 34% au raspuns la un banner online, iar 30% au accesat o reclama primita pe email.

Doua treimi dintre consumatori utilizeaza telefonul mobil in magazin, pentru a-i ajuta la cumparaturi. Aplicatiile mobile sunt cele mai accesate, in acest sens: 57% folosesc aplicatiile mobile pentru a beneficia de oferte speciale.

Cum arata magazinul viitorului?

Experientele digitale sunt cele mai apreciate de consumatorii romani, cand vine vorba despre magazinul viitorului. Practic, acesta ar trebui sa fie accesibil de pe orice dispozitiv, sa incorporeze noi tehnologii care sa permit probarea virtuala si personalizarea experientei de cumparare. Inteligenta artificiala, realitatea virtuala & augmentata si Internet of Things vor contribui semnificativ la personalizarea experientei la cumparaturi.

”Exista o foarte stransa legatura intre retail, tehnologiile digitale si experienta consumatorului. O adevarata "formula de dragoste", dupa cum ne place sa ii spunem, pentru experienta consumatorului”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 1.060 de respondenti, in octombrie 2017.

Printre magazinele online de fashion de top se numara FashionDays.ro sau FashionUP.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri