Agricultura viitorului: cum poți să îți faci ferma profitabilă prin tehnologie

Agricultura a devenit un domeniu din ce în ce mai vizibil în România și datorită faptului că Uniunea Europeană acordă fonduri pentru sprijinirea micilor fermieri. Însă o altă modalitate bună de a-și dezvolta business-ul este să apeleze la agricultura inteligentă. Câștigurile mai mari susținute de digitalizare fac agricultura mai atractivă și oferă cea mai bună motivație pentru noua generație de fermieri pentru a prelua afacerea de familie și a-și extinde fermele. Care sunt principalele avantaje ale digitalizării ȋn agricultură, dar și provocările?

Compania de software AGRIVI furnizează un sistem de gestionare a fermelor, care oferă agricultorilor posibilitatea de a face schimb de date cu sisteme terțe, fie că ȋși doresc să obțină date de la senzori și utilaje ȋn platformă.

Fermierii care cultivă fructe, legume, cereale sau alte plante pot apela la astfel de soluții tehnologizat care îi poate ajuta să mențină o cultură sănătoasă și prosperă. Algoritmii platformei sunt sincronizați cu baze de date locale despre dăunători și boli, cu detalii despre ingredientele pe care le conțin produsele de protecție a culturilor și îngrășămintele, pentru a permite obținerea unor informații cât mai precise.

Citește și Fonduri europene în agricultură 2021: de ce trebuie să ții cont înainte să aplici.

Citeste si:
Afaceri agricultură: OPT afaceri pe care le poți începe cu 10.000 euro
Afaceri agricultură: OPT...

Agricultorii care nu au un buget de invesții foarte larg pot apela la astfel de soluții digitalizate și prin intermediul fondurilor europene. Digitalizarea este pe primul loc pe agenda Uniunii Europene, astfel încât proiectele care susțin acest proces sunt finanțate prin fonduri UE.

Cum funcționează agricultura de precizie

Prin aplicația propusă de AGRIVI, fermierii pot gestiona întregul proces din fermă, pe tot parcursul anului: de la crearea unui plan de cultivare și a unui buget pentru fiecare sezon, realizarea de planuri săptămânale sau zilnice bazate pe informații utile din teren, monitorizarea execuției operațiunilor din teren, urmărirea cheltuielilor și ȋncasărilor fermei, înțelegerea costului unitar și a profitului, până la asigurarea trasabilității complete a produsului.

Platforma acceptă diferite limbi, unități de măsurare, monede și baze de date locale despre dăunători și boli, produse de protecție a culturilor și îngrășăminte.

Citeste si:
Ce pași trebuie să urmezi pentru a accesa fonduri europene în...
Ce pași trebuie să urmezi...

Citește și Ce produse se importă MASIV în România, deși se pot produce și în țară.

„Experiența arată că fermierii își cresc rentabilitatea cu 50 până la 100%, ȋncă din primii doi ani de utilizare a soluțiilor agricole digitale”, spune Matija Zulj, CEO AGRIVI.

Agricultura inteligentă v.s. cea tradițională. Care sunt avantajele și provocările?

Potrivit reprezentanților AGRIVI, fermierii sunt tot mai conștienți de modul în care digitalizarea agriculturii le aduce lor, în primul rând, mari beneficii, deoarece împiedică tripla pierdere pe care o ȋnregistrează pe parcursul unui an.

Citeste si:
Sectorul HoReCa ar putea să funcționeze indiferent de rata de...
Sectorul HoReCa ar putea să...

Odată cu implementarea noilor tehnologii, câștigurile fermierilor cresc între 50 și 100%, iar acesta este principalul motiv pentru care digitalizarea îmbunătățește competitivitatea și sustenabilitatea agriculturii.

Prin urmare, soluțiile tech sunt din ce în ce mai populare printre fermierii din întreaga lume, indiferent de mărime sau de tipul de recoltă, și există o cerere ȋn creștere de platforme care permit gestionarea completă a producției agricole.

„Cea mai mare provocare pe care o ȋntâlnim la fermieri este gestionarea schimbării - schimbarea obiceiului de a lua decizii pe baza intuiției, cu decizii bazate pe date și pe fapte”, spune Matija Zulj.

Citește și Idei de afaceri în agricultură: Care sunt cele mai profitabile culturi agricole din România.

AGRIVI este o companie de origine croată, înființată în 2013 cu viziunea de a schimba modul în care sunt produse alimentele. Compania a intrat pe piața din România în urmă cu un an și are sedii în Croația, Marea Britanie, Polonia, iar soluțiile digitale pentru agricultori sunt utilizate în peste 100 de țări.

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Agricultură »



Setari Cookie-uri