28 Iunie 2012

Posibila autostrada in parteneriat public-privat, in zona de sud-vest a tarii. Cum vi se pare?



Conectarea zonei de sud-vest a Romaniei, care va deveni pol al industriei auto, de reteaua nationala de autostrazi, inclusiv printr-o autostrada in parteneriat public-privat, reprezinta o prioritate pe termen scurt a MTI, a declarat secretarul general adjunct al institutiei, Horatiu Buzatu.

In sud-vestul Romaniei sunt amplasate atat cele doua uzine auto din Romania - Dacia Pitesti si Ford Craiova, dar si alti producatori din industria auto, scrie Mediafax.

"Investitiile in industria auto s-au intamplat si se intampla. Romania are potential de crestere foarte important, media de masini la mia de locuitori este foarte departe de media europeana, suntem in coada clasamentului in Europa. Avand in vedere acest lucru, infrastructura actuala nu rezista, nu poate absorbi, satisface necesitatile producatorilor si nici necesitatile cetatenilor detinatori de automobile", a afirmat Buzatu la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, organizat in parteneriat cu Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Buzatu a aratat ca in zona de sud-vest a Romaniei se prefigureaza crearea unui pol al industriei auto, in conditiile in care pe langa uzinele Dacia si Ford functioneaza multi producatori din domeniul auto, precum Pirelli sau IAC Dragasani.

"Infrastructura in aceasta zona este subdezvoltata, iar planurile nu includ pe termen scurt racordarea acestei zone la reteaua nationala de autostrazi. De aceea gandim ca o prioritatea pe termen scurt racordarea acestei zone la reteaua nationala de autostrazi, pentru ca se produce mult in aceasta zona. Finantarea s-ar putea rezolva prin investitii in parteneriat public privat, poate vom vedea aparitia primei autostrazi private in zona. Eu sprijin intens aceasta idee", a adaugat Buzatu.

Pana la constructia unei autostrazi in zona, in luna noiembrie va fi finalizat, potrivit reprezentantului MTI, podul peste Dunare, lucrandu-se totodata la modernizarea a 40 de kilometri ai soselei care face legatura intre Calafat si Craiova, de circa 80 km.

"Pe cealalta jumatate nu se lucreaza, desi intentia era sa inceapa anul trecut. Castigatorul licitatiei s-a «incaierat» cu alti licitanti si nu s-a ajuns la o concluzie. Podul va fi finalizat in luna noiembrie, va duce la o sporire a traficului, sunt teribil de ingrijorat de ce se va intampla si sunt mirat de modul inconstient in care a tratat ministerul pana acum aceasta problema. Eu sunt secterat general adjunct de astazi si functionez in minister de o luna. Dorm doar cateva ore pe noapte, citesc foarte mult sa ma pun la punct cu informatiile. Nu sunt adeptul teoriei ca avem o mosternire grea, dar acum suntem in plina desfasurare a procedeului de punere a diagnosticului si sa aflam care este cel mai bun tratament", a spus Buzatu.

El a mai aratat ca in prezent se lucreaza la modificarea legii Parteneriatului Public Privat, care ridica probleme nu doar in constructia unei autostrazi in PPP, ci si la amplasarea unei benzinarii pe autostrada in acest sistem.



Citeste si