Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a primit comenzi ferme pentru 75.723 de unităţi din primul său automobil electric, denumit SU7, prescurtarea de la Speed Ultra 7, şi vrea să livreze peste 10.000 de unităţi pe lună începând din iunie, a anunţat joi fondatorul companiei, Lei Jun, transmite Reuters.

Ţinta de livrări anunţată stabileşte un nou record pentru un start-up din domeniul vehiculelor electrice, a precizat Lei Jun la un eveniment cu presa organizat în prima zi a Salonului Auto de la Beijing. Lei Jun a adăugat că până la data de 24 aprilie au fost livrate 5.781 de automobile SU7, în mai puţin de o lună de la lansare, care a avut loc la finele lunii martie, relatează Agerpres.

Cele 75.723 de comenzi ferme, care se referă la acele comenzi pentru care cumpărătorii au optat pentru un avans nereturnabil, au fost înregistrate de asemenea până la data de 24 aprilie. "În ultimele patru zile comenzile au continuat să urce cu aproape 6.000. Asta semnalează competitivitatea crescută a SU7", a spus Lei Jun. Oficialul companiei a declarat că cererea a fost peste așteptări, iar valoarea de piață a Xiaomi a crescut de la momentul demarării producției.

Lei Jun a adăugat că Xiaomi îşi propune să livreze peste 100.000 de automobile SU7 în 2024 şi intenţionează să îşi menţină afacerile din domeniul auto "concentrate în proporţie de 100%" pe piaţa chineză în următorii trei ani. În acest scop, Xiaomi a modificat, pentru 18 aprilie, data la care a început livrările versiunilor standard şi Max ale sedanului electric SU7, cu 12 zile mai devreme decât se preconiza iniţial. Pe lângă cele două versiuni, Xiaomi intenţionează ca la finele lunii mai să înceapă şi livrările modelului Pro.

Lansarea pe piaţă a modelului SU7, care se inspiră din design-ul Porsche şi vine cu preţuri mai mici decât Model 3 de la Tesla, intensifică şi mai mult un război al preţurilor pe segmentul automobilelor electrice pe cea mai mare piaţă auto din lume, unde constructorii auto cu modele comparabile au anunţat reduceri de preţuri şi subvenţii după lansarea SU7. Versiunea de bază costă 29.900 de dolari, cu 4.000 de dolari sub prețul lui Model 3 în China.

Lei Jun a mai spus că cele 6.000 de persoane care formează în prezent echipa auto a Xiaomi este departe de a fi una suficientă, invitând persoanele talentate din întreaga lume să se alăture planurilor ambiţioase ale companiei chineze în domeniul producţiei de automobile. Compania a anunțat investiții de 10 miliarde de euro într-un plan „disruptiv” de a intra în segmentul EV-urilor, dar analiștii spun că chinezii sunt în etapa în care pierd bani la fiecare mașină produsă.

Un studiu Citi arată că berlina SU7 ar produce pierderi de 566 milioane de dolari în 2024 în scenariul în care Xiaomi va reuși să livreze măcar 60.000 de bucăți până la finele anului. Practic, ar fi vorba de pierderi de 9.400 de dolari per mașină, dacă se realizează această țintă de llivrări. Altfel, pierderile vor fi și mai mari.

Sursa foto: Xiaomi

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri