Xiaomi intră oficial în hora mașinilor electrice odată cu dezvăluirea oficială a lui SU7, o berlină cu 636 de cai putere ce se laudă cu un coeficient aerodinamic extrem de scăzut, o viteză maximă de 265 km/h și o accelerație fulgerătoare de la 0 la 100 km/h: doar 2,78 secunde. Prețul nu este, însă, pentru orice buzunar.

Știam încă din luna noiembrie că Xiaomi este la un pas de a arăta lumii întregi cum arată primul său EV, dar acum avem primele imagini și cifre oficiale. În plus, chinezii au confirmat că numele noii berline pe baterii este SU7 - de la „Speed Ultra”, fără vreo legătură cu avioanele de vânătoare rusești Sukhoi. Mașina, lansată în premieră mondială la Beijing, se vrea a fi un rival pentru Tesla și Porsche.

Conform Reuters, Lei Jun, co-fondatorul multi miliardar al grupului Huawei, își dorește ca brand-ul să se cațere până în vârful piramidei auto în cel mult 20 de ani, producând modele aspiraționale care să se lupte, de la egal la egal, cu mărcile premium din industrie. Un prim pas în această direcție cel puțin îndrăzneață este SU7, primul rod al unui plan de investiții „disruptiv” în valoare de 10 miliarde de dolari cu care Huawei speră să „zguduie” industria auto, la fel cum a făcut în industria telefoanelor mobile în urmă cu un deceniu.

Abținându-se să vorbească despre preț, Jun a spus că noua mașină va surclasa mulți rivali de la constructori cu ștate vechi grație motorizării, dar și a sistemelor de condus autonom și a autonomiei generoase. Recent, co-fondatorul companiei a scris pe Weibo o postare din care reiese că SU7 ar putea să pară „puțin cam scump”, dar că prețul are sens având în vedere că un Porsche Taycan Turbo costă 160.000 de dolari. Rămâne de văzut cât vor trebui să scoată din buzunar bogații lumii pentru Xiaomi.

Performanțe de vârf pentru mașina Xiaomi grație unui parteneriat cu CATL și BYD

Deși nu cunoaștem prețul, putem vorbi pe larg despre performanțe. Design-ul, dezvăluit încă din toamnă ca urmare a scurgerii unor randări 3D cu exterior, este asemănător cu ceea ce oferă mașinile europene. Partea posterioară, de pildă, seamănă cu cea a celui mai dichisit Hyundai electric, iar botul aduce cu rivalul Porsche Taycan - poate cu puțină inspirație de la Kia. Dar coreenii nu oferă o baterie de 101 kWh cu celule CATL ce permite o autonomie de 800 kilometri, bateria în sine venind de la BYD.

Versiunea de bază va avea un singur motor electric, iar cea de top va oferi tracțiune integrală, adică va avea câte un motor pe fiecare punte. Aceasta din urmă se laudă cu 636 de cai putere (am scris inițial de 663 cai putere, dar această cifră s-a dovedit a fi eronată) și va putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 2,78 secunde în drumul către o viteză de top de 265 km/h. Totul se bazează pe arhitectura Modena EV dezvoltată de Xiaomi, compania lansând pe SU7 și Xiaomi Pilot, modulul de șofat autonom.

Pentru a produce noul SU7, care va ajunge într-o primă fază doar pe piața din China, al patrulea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume a parafat un parteneriat cu Beijing Automotive Holding Group, care este deținut de stat. Motivul este simplu: ca urmare a influxului mare de producători noi, guvernul chinez este tot mai reticent să emită permise de producție pentru jucătorii apăruți în ultima perioadă. Chiar și așa, Huawei va avea mult de muncă pe cea mai mare piață de EV-uri din lume unde doar BYD a vândut 300.000 de mașini în luna noiembrie.

Sursa foto: Facebook.com / Xiaomi

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri