Elon Musk a luat în derâdere la un moment dat ideea că BYD (n.red. inițialele pentru motto-ul companiei, Build Your Dreams), producător de mașini electrice din China, ar putea concura cu compania sa. Acum, compania chineză condusă de miliardarul Wang Chuanfu este pe cale să devină noul număr 1 în domeniul vehiculelor electrice, scrie Bloomberg.

Constructorul auto este pe cale să depășească Tesla și să devină noul lider mondial în ceea ce privește vânzările de vehicule complet electrice. Când va reuși acest lucru - probabil până la finalul acestui an – piața auto globală nu va mai putea ignora influența uriașă pe care China o are pe segmentul de mașini electrice.

Într-un sector încă dominat de nume mai cunoscute, precum Toyota, Volkswagen și General Motors, producătorii chinezi, inclusiv BYD și SAIC Motor Corp. fac progrese serioase. După ce a depășit SUA, Coreea de Sud și Germania în ultimii ani, China rivalizează acum cu Japonia pentru poziția de lider mondial în ceea ce privește exporturile de autoturisme.

Aproximativ 1,3 milioane din cele 3,6 milioane de vehicule expediate de pe continent până în luna octombrie a acestui an erau electrice.

"Peisajul competitiv al industriei auto s-a schimbat", a declarat Bridget McCarthy, șefa operațiunilor din China pentru fondul de investiții Snow Bull Capital, cu sediul în Shenzhen, care a investit atât în BYD, cât și în Tesla. "Nu mai este vorba despre mărimea și moștenirea companiilor auto, ci despre viteza cu care acestea pot inova și itera. BYD a început să se pregătească cu mult timp în urmă pentru a putea face acest lucru mai repede decât credea cineva că este posibil, iar acum restul industriei trebuie să se întreacă pentru a recupera decalajul."

Ascensiunea BYD scoate în evidență și diferența dinamicii concurențiale dintre Elon Musk de la Tesla, cel mai bogat executiv din lume, și fondatorul miliardar al BYD, Wang Chuanfu.

În timp ce Musk a avertizat că nu sunt suficienți consumatori care să își permită vehiculele sale electrice, Wang este ferm în ofensivă. Compania sa oferă șase modele de volum mai mare care costă mult mai puțin decât ceea ce Tesla cere pentru cel mai ieftin sedan Model 3 în China.

Europa pare pregătită să se alăture SUA și să aplice taxe vamale mai mari la importurile de automobile chinezești pentru a proteja mii de locuri de muncă în domeniul producției. Piețele de vehicule electrice occidentașe sunt încă la început și nu sunt nici pe departe la fel de profitabile precum cea din China. Conducerea BYD consideră că SUA este practic interzisă din cauza escaladării tensiunilor comerciale dintre Washington și Beijing.

Sursa foto: Shutterstock / moonfish8

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri