Acţiunile Xiaomi au crescut cu până la 16%, după ce săptămâna trecută producătorul chinez de smartphone-uri a lansat primul său automobil electric, care a generat un interes crescut în rândul cumpărătorilor, deşi o firmă de brokeraj a calculat că Xiaomi va pierde aproximativ 10.000 de dolari la fiecare automobil electric pe care îl va vinde în acest an, transmite Reuters, preluat de Agerpres.

În prima zi de la reluarea tranzacţiilor bursiere, după lansarea automobilului electric SU7, capitalizarea de piaţă a Xiaomi a crescut cu aproximativ 7,6 miliarde de dolari.

SU7, o berlină cu 636 de cai putere ce se laudă cu un coeficient aerodinamic extrem de scăzut, o viteză maximă de 265 km/h și o accelerație fulgerătoare de la 0 la 100 km/h: doar 2,78 secunde.

Joia trecută, Xiaomi a prezentat modelul SU7 care costă 215.900 de yuani (29.900 de dolari) în varianta de bază şi poate ajunge până la 299.900 de yuani pentru modelul SU7 Max. Xiaomi i-a avertizat deja pe potenţialii cumpărători ai SU7 că au de aşteptat între patru şi şapte luni până când vor intra în posesia automobilului, o dovadă a interesului puternic generat în rândul cumpărătorilor. Vineri, compania chineză a informat că a primit 88.898 de precomenzi pentru automobilul său electric, în primele 24 de ore de la lansare.

Deşi Xiaomi a recunoscut că se aşteaptă să înregistreze pierderi operaţionale de pe urma modelului SU7, unii analişti au avertizat că va fi vorba de pierderi substanţiale.

"Ne menţinem estimările prudente că, în cele din urmă, toată lumea va înregistra pierderi pe segmentul de preţ cuprins între 200.000 şi 300.000 de yuani (27.649 până la 41.474 dolari)", au estimat analiştii de la Citi Research într-un raport publicat marţi. Plecând de la ipoteza unui volum de vânzări de 60.000 de unităţi în acest an, Citi estimează că modelul electric SU7 ar urma să provoace Xiaomi pierderi nete de 4,1 miliarde de yuani (566 milioane de dolari), o medie de 68.000 de yuani (9.400 de dolari) pentru fiecare automobil.

Odată cu lansarea modelului SU7, alţi producători chinezi de automobile electrice cu modele similare au anunţat reduceri de preţuri şi subvenţii. Analiştii de la Citi au calculat că, în 2024, pe segmentul automobilelor electrice cu preţuri cuprinse între 200.000 şi 300.000 de yuani, vor exista nu mai puţin de 240 de modele care vor concura între ele pentru vânzări, adică o creştere de aproape 20% comparativ cu situaţia din 2023.

În paralel, piaţa globală a automobilelor electrice, odată un sector cu o creştere explozivă cu oportunităţi de subvenţii importante, a devenit una extrem de competitivă. Tesla şi BYD Co. domină piaţa din China, cea mai mare la nivel mondial, şi în prezent s-au angajat într-un război al preţurilor care pune presiuni asupra jucătorilor mai mici.

Sursa foto: Facebook.com / Xiaomi

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri