Xiaomi YU7 ar putea ajunge în Europa abia în 2027. Directorul companiei a explicat de ce mai așteaptă

Sursǎ foto: Xiaomi

Xiaomi YU7 ar putea ajunge în Europa abia în 2027. Directorul companiei a explicat de ce mai așteaptă

Cuprins Articol:

Xiaomi, producătorul de telefoane mobile și alte device-uri, a intrat pe piața auto în forță cu berlina sportivă SU7 și, recent, a prezentat SUV-ul YU7. Se pare că ambele sunt la mare căutare pe piața chineză, motiv pentru care constructorul nu se grăbește să aducă modelele și în Europa, scrie Reuters.

Ce explicații a oferit CEO-ul Xiaomi

Lei Jun, CEO-ul Xiaomi, a declarat, în cadrul unei videoconferințe care a avut loc săptămâna aceasta, că nu va lua în calcul o extindere a vânzărilor în afar Chinei decât din 2027 încolo. Între timp, Xiaomi se va concetra pe piața chineză, dată fiind cererea mare pentru modelele sale acolo.

Anul 2027 a mai fost menționat și în trecut de Xiaomi ca dată de începere a livrărilor și pe piețe externe, dar asta nu înseamnă că unele mașini nu au ajuns deja pe Bătrânul Continent, fiind importate pe piețe din afara UE așa cum este cea din Republica Moldova. De altfel, dacă ați văzut un SU7 pe străzile Bucureștiului, este vorba despre un exemplar înmatriculat la vecinii moldoveni, mașina nefiind omologată la noi.

Înapoi în China, SU7 a reușit performanța de a depăși Tesla Model 3 la vânzări în fiecare lună din decembrie 2024 încoace, dar tot acest succes vine la pachet și cu nemulțumiri. Astfel, la scurt timp după lansare, Xiaomi și-a informat clienții că vor avea de așteptat chiar și 1 an de zile până ce mașina le va fi livrată, ceea ce a provocat un val de critici în social media chineză. Răspunzând criticilor, Lei Jun a declarat că Xiaomi „va face tot posibilul” să crească capacitatea de producție, dar nu a oferit detalii concrete.

Ce performanțe are noul Xiaomi YU7

Lansat la finele lunii trecute, noul SUV Xiaomi este un rival direct al crossover-ului Tesla Model Y, dar la un preț mai mic de doar 253.500 de yuani sau 34.400 de dolari. Poate și din acest motiv, constructorul susține că ar fi primit, în primele 18 ore de la lansare nu mai puțin de 240.000 de precomenzi (!), asta în condițiile în care mașina va începe să fie livrată din această lună.

Rodul unei investiții de 10 miliarde de dolari, SUV-ul YU7 urmează berlinei SU7 și împarte cu aceasta limbajul de design inspirat de Porsche Taycan. În timp ce Xiaomi promite o autonomie de până la 835 de kilometri, performanțele sunt și ele la nivel cu modele premium europene.

Întreaga gamă este echipată cu Xiaomi HyperEngine V6s Plus îmbunătățit, sporindu-și turațiile maxime la 22.000 rpm, cuplul maxim la 528 N-m și puterea maximă la 288 kW. Xiaomi YU7 Max ajunge până la o putere maximă de 690 CP, o viteză maximă de 253 km/h și o accelerație 0-100 km/h în doar 3,23 s, făcându-l cel mai rapid SUV cu accelerație 0-100 km/h sub 800.000 RMB (95.000 euro).

Versiunile Standard, Pro și Max ale Xiaomi YU7 oferă toate o gamă extinsă impresionantă. Versiunea Standard entry-level se mândrește cu o autonomie în ciclul chinezesc CLTC (mai relaxat decât WLTP) de 835 km - cea mai bună din clasa SUV-urilor EV medii spre mari. Versiunile AWD ajung, de asemenea, la o autonomie CLTC de până la 770 km, depășind EV-urile cu tracțiune integrală din clasa sa, permițând două săptămâni întregi de navetism urban sau până la 1 000 km de călătorie pe distanțe lungi cu o singură încărcare.

Personalizate pentru tine