Daimler a raportat o scadere de 13% a profitului din trimestrul al doilea, la 2,24 miliarde euro inainte de dobanzi si taxe, in urma investitiilor pentru extinderea gamei de modele compacte a marcii Mercedes-Benz, ale carei vanzari au crescut la sase luni cu aproape 7%, la peste 650.000 unitati, conform Mediafax.
In perioada corespunzatoare a anului trecut, compania a avut un profit EBIT de 2,58 miliarde euro.
Rezultatul din trimestrul al doilea al acestui an se incadreaza in estimarile analistilor. Vanzarile Daimler au urcat cu 10%, la 28,9 miliarde euro, potrivit unui comunicat transmis miercuri.

"In aproape toate regiunile exista incertitudini economice si riscuri. Astfel, trebuie sa ramanem vigilenti, monitorizand evolutiile economice si pietele volatile", a declarat in comunicat directorul general al grupului german, Dieter Zetsche.

Dupa ce a deschis in luna martie o fabrica in Ungaria, Daimler a anuntat recent ca va dubla, la 1,2 miliarde euro, investitiile intr-o unitate de productie din Germania care asambleaza autoturisme de mici dimensiuni. Compania pregateste cinci noi modele compact pentru a recupera decalajul fata de traditionalul rival BMW.

Intre timp, cererea auto din Europa scade pentru cel de-al cincilea an consecutiv, iar producatori precum Peugeot si General Motors au anuntat inchideri de fabrici si concedieri masive din cauza capacitatii de productie prea ridicate.

Daimler a coborat anul trecut pe locul al doilea in topul producatorilor de masini de lux, fiind depasit de Audi, parte a grupului Volkswagen.

Actiunile companiei au crescut in acest an cu 6,5%, capitalizarea de piata urcand la 38,5 miliarde euro.
Daimler a livrat peste 652.000 de autoturisme Mercedes-Benz in primele sase luni, in urcare cu 6,9%.
Vanzarile BMW au urcat in acelasi timp cu 8,3%, la 747.000 de autoturisme, in timp ce Audi a crescut cu 12%, la 733.000 de unitati.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri