Profitul net al Toyota a crescut de 250 de ori in trimestrul incheiat in iunie, primul al anului fiscal, la 290,3 miliarde yeni (3,7 miliarde dolari), de la 1,16 miliarde yeni in aceeasi perioada a anului trecut, cand rezultatul a fost puternic afectat de un cutremur urmat de un tsunami devastator, informeaza Mediafax.
In primul trimestru al anului trecut, perioada aprilie-iunie, cand operatiunile grupului nipon au fost lovite puternic de dezastrul din martie, profitul a scazut de 100 de ori.

Toyota a majorat tinta de productie si vanzari pentru anul fiscal 2012, semn al revenirii increderii grupului, potrivit Wall Street Journal.
Profitul Toyota a depasit estimarile analistilor, de 250,65 miliarde de yeni.

Vanzarile au crescut cu 60%, de la 3.441 miliarde de yeni la 5.502 miliarde de yeni, iar grupul a raportat un profitul operational de 353 miliarde de yeni, fata de o pierdere de 107,96 miliarde de yeni in perioada similara a anului trecut.

Toyota intentioneaza sa produca in acest an fiscal 10,05 milioane de masini, peste tinta initiala de 9,76 milioane de autovehicule.

Grupul estimeaza pentru anul fiscal un profit net de 760 miliarde de yeni.

Toyota a inregistrat o revenire puternica a productiei in primul trimestru, raportat la perioada similara a anului trecut, cand operatiunile de pe piata de origine, Japonia au fost lovite de cutremur si tsunami. Numarul masinilor vandute la nivel global a urcat cu 86%, la 2,27 milioane.

Toyota a fost lider mondial in functie de vanzarile de vehicule in primul semestru, cu 4,97 milioane de unitati, marindu-si avansul fata de General Motors (GM) si Volkswagen.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri