Anii urmatori vor aduce o serie de schimbari in industria auto. In viitor, pentru clienti vor conta din ce in ce mai mult sistemele multimedia avansate. Este posibil ca in perioada urmatoare, lunar, un dealer de masini sa isi inchida businessul. Ponderea motorizarilor pe benzina mici si supraalimentate va ajunge la o cota de piata mai mare decat cea a propulsoarelor pe benzina clasice (aspirate) in urmatorii trei ani. Cat de adevarate sau false sunt aceste afirmatii?
Jurnalistii wall-street.ro continua noul format de articole, original si inedit – noi venim cu afirmatii pe care specialisti din piata le comenteaza si le noteaza in functie de gradul de veridicitate si propriile convingeri.

O afirmatie a wall-street.ro a fost notata de la 1 la 10, in functie de gradul de corectitudine al ei. Astfel, daca o afirmatie primeste nota 1 inseamna ca specialisul din piata o considera total falsa/imposibil de realizat, in timp ce nota 10 inseamna ca este complet de acord cu respectiva afirmatie.

Mai mult, specialistii sunt invitati sa argumenteze notele aferente afirmatiilor.

Respondentii sunt: Adrian Pascu, brand managerul marcii Porsche; Valeriu Zaharia, manager de marketing si vanzari Mercedes-Benz Cars; Marco Schulz, directorul general al BMW Group Romania, Zoltan Brassai, directorul general Ford Romania.



Asa cum se observa in tabel, afirmatia cu care specialistii din piata au fost cel mai putin de acord a fost ca vanzarile de masini noi vor depasi nivelul maxim inregistrat in 2008 peste patru-cinci ani.

Oficialul Porsche, considera ca va dura chiar mai mult. “Cred ca vom avea un proces indelungat. Din punctul meu de vedere cifrele de vanzari aferente perioadei 2007-2008 vor fi atinse abia in cel putin 7-8 ani, poate chiar 10 ani”, a spus Pascu.

Reprezentantul Mercedes este mai optimist. “Estimam o stabilizare a pietei in 2013 si un inceput de crestere pentru 2014-2015”, considera Zaharia.

O alta afirmatie a wall-street.ro care a primit note mici a fost pretul carburantilor in crestere va influenta negativ vanzarile de masini noi mai mult decat moneda euro.

Parerea oficialului Mercedes care a acordat nota 4 este ca “evolutia monedei euro va influenta pretul de achizitie al masinii iar acest lucru credem ca are o influenta negativa mai mare in vanzarea de masini noi decat pretul carburantilor”.

Aceeasi parere o are si Pascu, care a acordat nota 4, “cred ca pentru foarte putini (romani) conteaza pretul carburantului. Dovada s-a vazut in lunile de criza puternica, cand in continuare aglomeratia pe soselele patriei a fost la nivel ridicat. Din contra, cred ca multi isi vor face calculul vis-a-vis de consum. Masinile vechi au tendinta sa consume in timp din ce in ce mai mult, pe cand modelele noi se lanseaza cu consumuri din ce in ce mai scazute. Din contra, "pretul" in euro este extrem de important in luarea deciziei de cumparare”.

La afirmatia legata de vanzarile de masini noi anul acesta, piata auto va scadea cu 20%, managerii au acordat note mici.

Zaharia se asteapta anul acesta la o piata in scadere cu 12-15%, iar Pascu estimeaza un declin de 5-10% fata de anul 2011.

Afirmatia cu care cei mai multi manageri au fost de acord si care a avut cea mai mare medie (8,8) este ca ponderea motorizarilor pe benzina mici si supraalimentate va ajunge la o cota de piata mai mare decat cea a propulsoarelor pe benzina clasice (aspirate) in urmatorii trei ani.

“Da, se tinde spre reducerea cilindreei, cu pastrarea sau chiar marirea puterii prin diverse solutii tehnice, mai ales datorita preconizatelor cresteri de taxe”, mai spune Pascu, care a acordat nota 9.

Potrivit managerului Porsche, singurele branduri auto care nu vor avea cel putin un model hibrid peste cinci ani sunt “marcile ultra low-cost, producatorii din China, India, poate chiar Dacia”.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri