Motorul diesel este cea mai buna alegere pe care o poate face un manager atunci cand comanda masini de flota care vor parcurge 100.000 de kilometri in doi ani. Cu cat se devalorizeaza o astfel de masina si cat castiga o companie daca alege propulsorul diesel in loc de cel pe benzina?
“Un manager se uita la buget si la motorizare. Daca masinile ruleaza multi km (ex 50.000 km/an) se prefera motoarele diesel, cu toate ca acest trend al motoarelor diesel a mai palit in ultimii ani datorita costului carburantului; important este ca managerul sa vada lucrurile in ansamblul lor si planul in ceeea ce priveste masinile sa fie pe termen lung, astfel are nevoie de o masina fiabila”, a precizat Adina Novac, sales & marketing executive Hertz Lease, companie de leasing operational care detine o flota de 2.500 de masini in administrare.

Cu cat se devalorizeaza o masina care parcurge 100.000 km in doi ani
Un autoturism nou care parcurge 100.000 de kilometri in doi ani se devalorizeaza cu 45% indiferent daca este diesel sau benzina, reiese din sistemul de calcul al EurotaxGlass’s, furnizor de informatii, solutii si servicii de consultanta pentru domeniul auto.

Am luat ca exemplu un model de clasa mica cu motorul de 1.4 benzina 86 CP, care a costat 12.500 euro in urma cu doi ani. In prezent, daca masina ar avea un rulaj de 100.000 km si ar fi vanduta catre un dealer auto, acesta ar plati 6.700 euro, devalorizarea fiind de 45%.

Acelasi model de autoturism cu motorul 1.4 diesel 80 CP, inmatriculat in 2011, a avut o valoare de 14.270 euro, insa in prezent dupa doi ani si 100.000 de km ar mai valora 7.800 euro, mai putin cu 45%.

Avand in vedere ca ambele motorizari se devalorizeaza dupa ce parcurg 100.000 km in doi ani cu 45%, masina care este mai scumpa, cea diesel, in euro va pierde mai mult, in cazul nostru circa 500 de euro.

“Astfel de kilometraje sunt tipice pentru echipele de vanzari, companiile de distributie si in general pentru angajatii, care prin activitatea lor acopera arii mai mari din tara, spre exemplu 2-3 judete. Indiferent de brand masina ar trebui sa fie cu motor diesel si cilindree relativ mica pentru a avea un TCO – cost total de proprietate, competitiv. Responsabilul de flota trebuie sa aiba in vedere marci auto cu valori de revanzare ridicate, pentru a beneficia de finantari mai reduse pe durata contractului, garantii de la producatori care sa acopere cat mai multe elemente de risc si un consum mixt mic“, considera reprezentantii ALD Automotive, companie care are in administrare peste 6.700 de masini.

Ce profit iti aduce o masina diesel
Un autoturism diesel cu motor de 1,4 litri consuma 3,6% in afara orasului, avand nevoie de 3.600 litri pentru a parcurge 100.000 de kilometri, iar unul pe benzina de 1,4 litri consuma 4,7 litri avand nevoie de 4.700 litri pentru aceeasi distanta.

Diferenta de consum intre cele doua motorizari, diesel si benzina, la 100.000 km parcursi este de 1.100 litri de carburant, aproximativ 1.500 euro.

“Desi nu este o regula, se constata ca pentru rulaje inferioare a 20.000 km/an variantele de motorizari benzina se pot dovedi foarte eficiente din punct de vedere al costurilor totale. Pentru rulaje care depasesc 20.000 km/an, statisticile indica eficienta motoarelor diesel. Masinile alese trebuie sa indeplineasca criteriul echilibrului intre pretul de achizitie, costurile de exploatare si riscurile asociate pe o durata delimitata de timp si un kilometraj optim stabilit, valoarea de revanzare pe piata masinilor rulate, acoperirea nationala a retelelor de service ale producatorului masinilor, costurile legate de carburant”, au precizat reprezentantii Arval, companie cu peste 4.300 de vehicule in administrare.

Daca luam in calcul ca am pierdut cu 500 de euro mai mult la revanzarea autoturismului diesel fata de cel pe benzina, avantajul unei companii este de 1.000 euro la 100.000 km parcursi de o masina diesel in doi ani. Un alt avantaj ar fi ca romanii cauta modele diesel in piata second-hand si masina va fi vanduta mult mai repede.

“Competitia dintre constructorii de motoare este foarte acerba, in cadrul acestei lupte pentru suprematie un accent deosebit punandu-se pe costurile de exploatare (TCO – Total Cost of Ownership al vehiculului), dictate implicit si de intervalele de service care tind sa fie din ce in ce mai mari. Aceasta tendinta se observa atat la motoare diesel cat si la cele pe benzina”, mai spun reprezentantii Arval.

Cele mai cautate zece marci de autoturisme diesel pe piata romaneasca sunt marcile VW si Skoda.

Cititi si Top 10: masini second-hand preferate de romani.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri