Spre deosebire de airbagurile cu declansare in doua trepte mai complexe, ce utilizeaza un inflater pentru impacturi la viteze reduse si altul pentru impacturi la viteze mari, noul „airbag inteligent” cu declansare intr-o singura etapa montat pe modelul Cruze utilizeaza un singur inflater cu putere mai mica ce gestioneaza fortele de impact aparute atat la impacturile la viteza redusa, cat si in cazul celor la viteza mare. Duza flexibila a sistemului mai compact si mai usor reduce riscul leziunilor provocate de umflarea airbagului, permitand energiei cinetice generate de miscarea inainte a soferului sa impinga aerul in afara si sa il elimine complet.
Testele efectuate de GM demonstreaza ca airbagul cu declansare intr-o singura etapa le asigura soferilor de diferite staturi o amortizare excelenta, indiferent de viteza la care are loc impactul.
Sistemul flexibil de activare a airbagului pentru sofer, prezentat pe modelul Cruze, reprezinta cea de-a doua tehnologie noua pentru airbaguri lansata de General Motors in 2013. Noul crossover Chevrolet Traverse a contribuit la lansarea in premiera in industrie a airbagului central fata, un sistem de retinere pneumatic proiectat pentru a proteja soferii si pasagerii din fata in cazul impacturilor laterale ce afecteaza ocupantul de pe partea opusa celei lovite.
GM si Takata, furnizorul de dispozitive de siguranta, au dezvoltat in parteneriat airbagul pentru sofer prevazut cu sistem flexibil de activare si airbagul central fata.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: