General Motors (GM) a anuntat vanzari de 9,2 milioane de vehicule in 2012, in crestere cu 2,9%, dar a pierdut statutul de cel mai mare producator auto la nivel mondial, in favoarea Toyota, relateaza AFP.
Vanzarile GM in America de Nord au crescut cu 3,2% dar in Europa au inregistrat un declin de 8,2%, trase in jos de rezultatele proaste ale diviziei germane Opel, a anuntat grupul american, scrie Mediafax.

GM s-a plasat astfel pe locul al doilea in lume in functie de vanzari, urmat de grupul german Volkswagen (VW).

In schimb, General Motors si companiile sale mixte au vandut anul trecut un numar record de 2,84 milioane de vehicule in China, in crestere cu 11,3% fata de anul precedent. Principala marca a GM, Chevrolet, a vandut 4,95 milioane de masini la nivel global, de asemenea un nivel record.
Toyota a livrat anul trecut un numar de 9,74 milioane de autovehicule, redevenind lider mondial in functie de vanzari.

In 2011, dupa doi ani negri marcati de rechemari masive in service ale vehiculelor, cutremurul din Japonia si inundatiile din Thailanda, Toyota a cazut pe locul al treilea dupa GM si VW. Grupul japonez si-a revenit insa spectaculos in 2012, in special in America de Nord, unde vanzarile au urcat cu 27%. Pentru 2013, Toyota anticipeaza vanzari de 9,91 milioane de vehicule.

VW, care are ambitia de a deveni lider in 2018, s-a plasat pe pozitia a treia cu vanzari de 9,07 milioane autovehicule, un record pentru grup si in crestere cu 11,2% fata de 2011.

Livrarile VW au avansat anul trecut cu 34% in America de Nord, cu 8% in America de Sud, iar in China cu 25%. China a devenit cea mai mare piata a VW, cu vanzari de 2,81 milioane de automobile si vehicule utilitare comercializate anul trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri