Vanzarile Dacia au depasit pragul de 350.000 de automobile vandute in 2012

Vanzarile Dacia au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate pe piata locala, unde compania se mentine totusi lider, iar cele mai mari piete de desfaceri au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.

"2012 marcheaza mai multe recorduri pentru marca Dacia. In primul rand, din punct de vedere al performantei comerciale globale. In cursul anului trecut au fost vandute, in intreaga lume, nu mai putin de 359.822 de autovehicule purtand sigla Dacia, in crestere cu 4,8% fata de nivelul inregistrat in 2011", a anuntat vineri compania intr-un comunicat de presa transmis Mediafax.

Pe pietele externe, Dacia a inregistrat in cursul anului 2012 o crestere cu 8% a vanzarilor, cu 337.674 unitati comercializate in 43 de tari, principalele performere fiind pietele din zona Euromed (nordul Africii si bazinul mediteranean), cu o crestere de 26,6%.

Potrivit comunicatului, vanzarile in Europa Occidentala s-au mentinut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent in contextul in care piata regionala a scazut cu 8,6%. In total, in perimetrul Europei Occidentale, au fost vandute anul trecut peste 230.000 de vehicule marca Dacia.

Franta a dominat, si in 2012, topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italiua - 26.832 si Spania - 17.847.

Dacia ramane liderul pietei auto din Romania, desi vanzarile pe piata locala se plaseaza abia pe pozitia a sasea in topul international, cu 22.148 unitati vandute.

"Situatia pietei auto din Romania, profund afectata de incertitudini si de contextul economic dificil, ramane un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnata o noua scadere a pietei totale de vehicule noi, care se situeaza astfel la cote care nu au mai fost inregistrate de la inceputul acestui secol, in timp ce piata vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%. Restrictiile de pe piata creditelor au afectat cu precadere persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienti in totalul vanzarilor de vehicule noi de pe piata romaneasca a scazut astfel cu peste 50% in 2012. Este de mentionat faptul ca persoanele fizice constituie in mod traditional o parte foarte importanta din clientii Dacia", se mentioneaza in comunicatul companiei.

In acest context, defavorabil, Dacia a reusit sa-si mentina pozitia de lider de piata, cu peste 26% din totalul vanzarilor de vehicule noi din Romania. Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate in cursul anului trecut pe piata locala, 20.050 sunt autoturisme iar restul de 2.098 de unitati sunt vehicule utilitare.

"In acelasi timp, 2012 a reprezentat un an crucial pentru evolutia gamei Dacia, fiind punctat de lansarea a 6 modele noi. Aceasta a permis marcii Dacia sa-si reinnoiasca oferta de produse, prin introducerea noilor modele Logan, Sandero si Sandero Stepway. In plus, au fost abordate in premiera noi segmente de piata, cum ar fi cel al vehiculelor de familie si al vehiculelor combi, cu modelele Lodgy, Dokker si Dokker Van. Odata cu valul de lansari din 2012, Dacia dispune in prezent de cea mai tanara gama din Europa, cel mai vechi model al gamei fiind Duster, lansat in primul semestru al anului 2010", se mai arata in comunicat.

In clasamentul intern pe modele, Logan berlina ramane cel mai bine vandut vehicul de pe piata, cu 9.208 unitati comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unitati si de Logan MCV, cu 1.940 de unitati.

De asemenea, producatorul auto mentioneaza demarajul bun al noilor modele Logan, Sandero si Sandero Stepway, precum si rezultatele promitatoare ale modelului Dokker.

Noul Logan a generat anul trecut 573 de livrari, iar vanzarile noilor Sandero si Sandero Stepway au totalizat 275 de unitati.

Constantin Stroe, vicepresedintele Consiliului de Administratie al Automobile Dacia, a declarat la jumatatea lunii noiembrie ca Dacia pregateste inca trei modele, printre care un break si o camioneta.

Reprezentantii Dacia Renault l-au informat la acea vreme pe presedintele Traian Basescu ca in 2013 vor lansa un nou model Dacia si ca strategia grupului este sa continue investitiile pe termen lung in Romania.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri