Toyota a vandut anul trecut 9,75 milioane de autovehicule, in urcare cu 23%, devansand General Motors (GM) si Volkswagen dupa cativa ani grei, marcati de campaniile masive de rechemari de automobile pentru defectiuni si de cutremurul devastator din martie 2011, transmite Bloomberg.
Datele prezentate de Toyota depasesc livrarile de 9,29 milioane unitati anuntate anterior de General Motors, respectiv 9,07 milioane de masini pentru Volkswagen, scrie Mediafax.

Grupul japonez mizeaza in acest an pe cresterea pietei americane si pe deprecierea yenului, estimand ca va reusi sa vanda 9,91 milioane de autovehicule.

Piata chineza ar trebui sa compenseze pentru scaderea vanzarilor din Japonia dupa expirarea programului guvernamental de stimulare a pietei auto in luna septembrie.

Toyota a devenit pentru prima data cel mai mare producator auto din lume in anul 2008, cand a depasit General Motors, liderul ultimilor 77 de ani. Compania nipona s-a mentinut pe prima pozitie pana in 2011, cand productia a fost afectata sever de dezastrele naturale care au lovit Japonia si Thailanda.

Mai mult, reputatia Toyota a fost afectata sever in anii 2009 - 2010 de o campanie uriasa de rechemare a masinilor aflate in circulatie pentru remedierea unor defectiuni care puteau conduce la accidente.

Totodata, criza financiara globala izbucnita in 2008 a afectat grav vanzarile Toyota, in special din cauza contractarii cu 35% a vanzarilor si productiei auto din SUA, cea mai mare piata straina a grupului.

Compania a revenit in 2012 odata cu revigorarea pietei SUA, o noua campanie de marketing si lansarea unor noi produse.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri