Inmatricularile de autoturisme Dacia in Uniunea Europeana (UE) au crescut in ianuarie cu 8,8%, de la 18.636 unitati anul trecut la 20.285 unitati, pe o piata europeana care a scazut cu 8,7% si a atins un nou minim istoric pentru prima luna a anului.
Cota de piata a Dacia a urcat de la 1,9% in ianuarie 2012 la 2,3% in ianuarie anul acesta, potrivit datelor publicate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), scrie Mediafax.

Grupul francez Renault, care detine Dacia, a inregistrat un declin de 5,6% al inmatricularilor in ianuarie, la 76.206 unitati.

Cota de piata a Renault a urcat de la 8,3% la 8,6% in intervalul analizat, ca urmare a declinului mai lent decat cel al pietei.

Grupul Renault se afla pe pozitia a treia pe piata auto din UE in ianuarie, in urma Volkswagen si PSA Peugeot Citroen.

Inmatricularile grupului german Volkswagen, liderul pietei, au scazut cu 5,2%, la 215.861 unitati, in timp ce cota de piata a avansat de la 23,5% la 24,4%.

Al doilea jucator pe piata auto din UE dupa vanzari, constructorul francez PSA Peugeot Citroen, a consemnat un declin accelerat, de 16,3%, la 101.680 de unitati. Cota de piata a PSA s-a redus de la 12,5% la 11,5%.

Totalul inmatricularilor din UE a scazut cu 8,7% in ianuarie, de la 969.219 unitati in prima luna din 2012 la 885.159 unitati in acest an. Inmatricularile de autoturisme noi din ianuarie reprezinta un nou minim istoric incepand cu 1990, cand au inceput sa fie calculate datele.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri