BMW, cel mai mare producator de automobile din clasa premium, a inregistrat anul trecut un profit de 5,1 miliarde euro, in urcare cu 4,4%, marja de castig fiind in scadere in urma investitiilor realizate pentru extinderea gamei de modele, in contextul competitiei tot mai stranse.
Marja de profit operational a diviziei producatoare de autoturisme a BMW a scazut la 10,9% din vanzari anul trecut, de la 11,8% in 2011, potrivit unui comunicat transmis joi de companie, scrie Mediafax.

Audi, parte a grupului Volkswagen, a inregistrat in 2012 o marja de profit operational de 11%, potrivit Bloomberg.

BMW se pregateste pentru lansarea modelului GT Seria 3 si a unui coupe Seria 4, precum si a primului automobil electric produs de companie, masina de oras i3.

Producatorul auto german spera sa inregistreze in 2013 cel de-al treilea record consecutiv de vanzari. Dupa primele doua luni ale anului, vanzarile Audi sunt cu numai 407 automobile in urma BMW.

Piata europeana este in continuare in deriva si va scadea probabil in 2013 pentru cel de-al saselea an consecutiv, companiile auto incercand sa compenseze declinul de "acasa" prin consolidarea pozitiei in alte regiuni. Pentru producatorii de masini de lux, principalele piete vizate sunt China si Statele Unite.

"Conditiile economice vor ramane probabil dificile pe multe piete. Grupul BMW se pregateste pentru provocarile tehnologice ale zilei de maine si se pregateste pentru crestere si profitabilitate", a declarat in comunicat directorul general al BMW, Norberg Reithofer.

Actinile BMW au scazut joi la Frankfurt cu pana la 2,2%, la 69,7 euro, dar au recuperat ulterior din pierdere. Fata de inceputul anului, pretul unei actiuni BMW a coborat cu 2,7%, capitalizarea companiei fiind de 45,4 miliarde euro.

Profitul inainte de dobanzi si taxe al BMW a crescut cu 3,5% anul trecut, la 8,3 miliarde euro, in principal datorita ultimelor 3 luni ale anului, cand rezultatul EBIT a urcat cu 14%.

BMW a propus un dividend record de 2,5 euro pe actiune pentru 2012, fata de 2,3 euro pentru anul anterior.

Vanzarile compainei au crescut cu 12% anul trecut, la 76,8 miliarde euro.

BMW a mai anuntat joi numirea lui Peter Schwarzenbauer in consiliul de administratie.

Schwarzenbauer este fostul director de vanzari al Audi si se va ocupa de brandurile auto Mini si Rolls-Royce si de divizia de motociclete a BMW.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri