3 Iunie 2006

Studiu: Prima decizie de achizitie a unui second-hand se ia pe internet

Conform unui studiu realizat de J.D. Power and Associates la nivel global, clientii de masini second hand spun ca internetul este mai util in alegerea masinii potrivite decat anunturile la mica publicitate. Realizatorii studiului care in anul 2006 au lansat site-ul Used Autoshopper.com, declara ca 16% din cei intervievati si-au cumparat propriul vehicul on-line, in timp ce 7% l-au achizitionat din anunturile din ziar.

In urma cu doar patru ani procentele erau exact inverse: 8% din cei intervievati in 2002 spuneau au luat decizia de a-si cumpara o masina second-hand folosind internetul, in timp ce 14% au spus ca au folosit anunturile din ziare.

Studiul companiei de J.D. Power and Associates lansat pe piata pe data de 25 mai 2006 a fost realizat prin trimiterea de e-mailuri unui esantion de 12.317 persoane care si-au achizitionat masini second-hand a caror vechime nu a depasit anul 2001. Raspunsurile au fost colectate in perioada februarie martie 2006 si au fost furnizate de persoane care au achizitionat autoturisme la mana a doua in perioada septembrie, octombrie 2005.

„Site-urile web par a asculta mai bine nevoile clientilor. Aplicatiile on-line permit o cautare mai avansata ceea ce este foarte util cumparatorilor de second hand”, a declarat Min Cho, un analist penru J.D Power. Conform aceluiasi studiu 59% din cei intervievati au declarat ca folosesc internetul in timpul procesului de cumparare a unei masini. Dintre acestia, 76% au declarat ca au vizitat site-urile fabricantilor, in timp ce 64% au recunoscut ca au intrat pe site-urile dealer-ilor.



Citeste si