Ford Motor asteapta sa obtina profit anual in Europa in 2015, in timp ce General Motors (GM) anticipeaza sa elimine pierderile un an mai tarziu, relateaza Bloomberg, citat de Mediafax.

"Am atins nivelul minim. Nu exista semne majore de revenire, dar se pare ca avem o evolutie liniara", a declarat la Frankfurt Stephen Odell, seful operatiunilor din Europa ale Ford.
Intrebat de un reporter cand va reveni compania la profit in Europa, Odell a mentionat anul 2015.
Ford si GM, cei mai mari producatori auto americani, lucreaza sa scape de pierderile din Europa, unde piata este in declin de sase ani.
In primul semestru, vanzarile de vehicule in Europa au scazut cu 6,7%, la 6,44 milioane unitati, potrivit datelor asociatiei ACEA.
Odell a mai spus ca Ford va lansa in Europa cel putin 25 de noi modele, in urmatorii cinci ani, cu 10 mai multe decat anuntase compania in octombrie anul trecut.
In trimestrul al doilea, vanzarile Ford pe aceasta piata au urcat cu 7%, la 7,6 miliarde de dolari, conferind companiei o cota de 8,1%, peste cea de 7,6% in aceeasi perioada a anului trecut.
In primul semestru, Ford a inregistrat in Europa pierderi de 810 milioane de dolari. Grupul a redus insa estimarea de pierderi in regiune de la 2 miliarde de dolari la 1,8 miliarde de dolari, pentru 2013. Anul trecut, grupul a inregistrat pe piata europeana pierderi de 1,75 miliarde de dolari.
Ford a inchis o fabrica de asamblare in Anglia si urmeaza sa inchida o uzina din Genk, Belgia, pana in 2014. In urma masurilor, capacitatea de productie a Ford va scadea cu circa 350.000 de vehicule, respectiv cu 18%, a spus Odell in iulie.
General Motors intentioneaza sa elimine pierderile in Europa pana in 2016, a declarat Karl-Thomas Neumann, seful diviziei Opel a grupului, la salonul auto de la Frankfurt.
"Pentru a ne redresa, trebuie sa ne dezvoltam gama de top. Trebuie sa vindem mai multe masini si sa primim mai multi bani pe ele", a aratat Neumann.
El considera ca piata europeana a atins nivelul minim, existand semne pozitive.
"Varsta masinilor este in medie de 14 ani. Vedem primele semne de lumina la capatul tunelului. Speram ca piata va incepe sa creasca usor", a spus Neumann.
GM a anuntat in iulie scaderea cotei de piata a companiei in regiune la 8,5%, de la 8,8% cu un an in urma.
Operatiunile GM in Europa, care includ in mare parte brandurile Opel si Vauxhall, au pierdut peste 18 miliarde de dolari din 1999.
Neumann a fost director la Volkswagen si a preluat conducerea diviziei europene a GM in luna martie.
Planurile GM de rentabilizare a activitatilor europene includ inchiderea fabricii de asamblare de la Bochum, Germania, pana la sfarsitul anului viitor, reducerea numarului de locuri de munca in sectorul productiv si inghetarea salariilor.
Ford produce la uzina din Craiova autovehiculul B-Max si motoare EcoBoost.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri