Ford redirectioneaza cheltuielile in Europa de la masini la SUV-uri, crossover-uri si vehicule comerciale, care sunt mai profitabile, in incercarea de a readuce pe profit operatiunile din regiune, informeaza Auto Week si Automotive News Europe, potrivit Agerpres.

Afectat de Brexit si de preferinta consumatorilor pentru SUV-uri si crossover-uri, operatiunile Ford din Europa au inregistrat in primul semestru pierderi inainte de taxe de 73 de milioane de dolari, fata de un profit de 88 de milioane de dolari anul trecut.

Anuntand rezultatele financiare ale Ford, directorul general Jim Hackett a afirmat: "Suntem extrem de nemultumiti de performanta noastra din Europa". Pentru acest an compania americana se asteapta sa raporteze pierderi in regiune, dupa castiguri de 234 de milioane de dolari in 2017.

Directorul financiar al companiei auto, Bob Shanks, sustine ca majoritatea gamei de vehicule a Ford din Europa este neprofitabila.

Crossover-ul Kuga, furgonetele Transit si Ranger si "anumite vehicule importate" sunt profitabile in Europa, a declarat Shanks, fara a numit masinile importate. Pe piata europeana ar putea fi adus si crossover-ul Edge si modelul sport Mustang.

Shanks a explicat ca vehiculele reprezinta peste 200% din profiturile Ford in Europa, desi reprezinta mai putin de jumatate din venituri.

Jim Farley, seful pietelor globale la Ford, a apreciat ca vehiculele comerciale sunt responsabile pentru 13% din marjele de profit ale companiei in Europa.

Ford isi va schimba strategia si se va concentra pe SUV-uri, crossover-uri si vehicule comerciale, pentru a-si indeplini obiectivul de ajunge la o marja de profit de 6% in regiune, a declarat Farley.

"Cu siguranta avem nevoie de o schimbare majora pe piata europeana, ne vom concentra pe operatiunile profitabile de pe segmentul LVC (vehicule comerciale usoare). Si SUV-urile fac parte din acest plan, a explicat Farley said.

In prezent, Ford vinde trei crossover-uri in Europe: EcoSport, Kuga si Edge. In trimestrul doi din 2018, livrarile Kuga si EcoSport pe piata europeana au atins un nivel record, a informat compania americana.

Minivanul compact C-Max a avut performante sub asteptari in Europa, ceea ce ar putea determina Ford sa opreasca productia acestui model in regiune.

In primul semestru din acest an livrarile C-Max au scazut cu 18%, la 31.888 unitati, arata datele de la JATO Dynamics.
Pe langa concentrarea pe SUV-uri si vehicule comerciale usoare, Ford intentioneaza sa continue reducerile "agresive" de costuri si obtinerea de noi produse pentru a fi lansate mai rapid in Europa.

In iunie, compania a avertizat ca va inchide fabrica de cutii de viteze din Blanquefort (Bordeaux, sud-vestul Frantei) daca nu va gasi un cumparator.

Bob Shanks a declarat ca Ford se va baza mai mult pe parteneriate pentru a-si redresa afacerile europene. "Este important sa recunoaste ca parteneriatele sunt deja o parte integrala a operatiunilor noastre europene si in viitor ne asteptam sa joace un rol chiar mai important", a afirmat directorul financiar al companiei auto.

Ford are un parteneriat pe termen lung in domeniul motoarelor cu producatorul auto francez PSA.
In iunie, a semnat un acord cu grupul german Volkswagen AG pentru o potentiala alianta ae segmentul vehiculelor comerciale si alte proiecte.

Ford a revizuit miercuri in scadere estimarile privind castigurile din acest an din cauza declinului vanzarilor, a tarifelor vamale impuse de China, a dificultatilor cu care se confrunta pe piata europeana si a avertizat ca ar putea inregistra in urmatorii cinci ani costuri de pana la 11 miliarde de dolari in urma restructurarii afacerii.

Tarifele vamale americane, de 25% la importurile de otel si de 10% la importurile de aluminiu, au intrat in vigoare la data de 23 martie, iar incepand cu data de 1 iunie sunt aplicate si producatorilor din UE. Aceste tarife ar putea costa anul acesta Ford aproximativ 1,6 miliarde de dolari in America de Nord, a afirmat directorul financiar al companiei auto, Bob Shanks.

Actiunile Ford au scazut miercuri cu 3,7% la Bursa de la New York.

"Este clar ca va fi o restructurare majora, profunda, care va rezolva intr-adevar sectoarele afacerii cu performante mai slabe", a declarat Bob Shanks. Acesta a adaugat ca Ford va imbunatati performantele acestor sectoare sau le va vinde.

In trimestrul doi din 2018 profitul net al Ford a scazut cu aproape 50%, sub estimarile analistilor, din cauza unui incendiu la un furnizor de componente, care a provocat intreruperea productiei popularelor camionete, in timp ce declinul vanzarilor si tarifele vamale au afectat rezultatele din China. In primele cinci luni din 2018 vanzarile Ford pe cea mai mare piata auto din lume au scazut cu 22% iar in perioada aprilie-iunie 2018 operatiunile Ford din China au inregistrat aierderi inainte de taxe de 483 milioane de dolari.

De asemenea, Ford a anuntat ca lucreaza la reducerea costurilor la subsidiara sa din Europa, concentrandu-se pe modelele profitabile si restructurand semnificativ operatiunile.

Anul acesta, Ford ar urma sa inregistreze un profit ajustat de 1,30 - 1,50 dolari per titlu, fata de prognoza precedenta de 1,45 - 1,70 dolari pe actiune, in timp ce analistii se asteapta la 1,52 dolari.

In trimestrul doi din 2018 profitul net al Ford a scazut la 1,07 miliarde de dolari, sau 0,27 dolari per titlu, de la 2,05 miliarde de dolari sau 0,51 dolari pe actiune in perioada similara din 2017. Analistii se asteptau la castiguri de 0,31 dolari per titlu in perioada aprilie-iunie 2018.

In aprilie, Ford a anuntat accelerarea planului de reducere a costurilor si de majorare a marjelor de profit, care include renuntarea la modelele sedan traditionale din America de Nord, care nu mai sunt populare in randul clientilor.

Compania intentioneaza acum ca, pana in 2022, sa-si reduca costurile cu 25,5 miliarde de dolari, fata de reduceri de 14 miliarde de dolari anuntate in toamna.

Directorul general al Ford, Jim Hackett, le-a spus investitorilor ca firma va trece printr-un proces ''de refocalizare profunda'', a operatiilor si ar putea renunta la unele afaceri neprofitabile.

''Vom face necesarele restructurari si vom lua masuri decisive. Vom aloca bani catre partea sanatoasa a afacerii noastre si vom renunta la operatiunile marginale'', a adaugat Hackett.

Ford se asteapta pana in 2020 la o marja de profit de 8% pe plan global si de aproximativ 10% in America de Nord.

Ford Motor, al doilea mare producator auto din SUA, are aproximativ 197.000 de angajati si 67 de fabrici in intreaga lume.

Subsidiara Ford din Romania a confirmat in mai ca va fabrica un doilea model la fabrica din Craiova. "Noul model se va adauga productiei actualei generatii a SUV-ului de clasa mica Ford EcoSport si motorului 1.0 EcoBoost. Ford investeste in plus pana la 200 de milioane de euro la Craiova, investitia totala, demarata in 2008, ajungand astfel la aproape 1.5 miliarde de euro", se arata in comunicatul Ford Romania.

Sursa foto: Shutterstock / Philip Lange

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri