11 Noiembrie 2013

Astaldi: Constructia liniei de metrou Drumul Taberei – Universitate este dificil de realizat pe sub Primarie



Constructia tunelului de metrou pe tronsonul Dr. Taberei-Universitate este complicata deoarece se va sapa pe sub multe cladiri vechi, inclusiv pe sub Primaria Capitalei, dar sapaturi au fost facute si pe sub Colosseumul din Roma cu "abatere zero", i-au spus constructorii Astaldi premierului Ponta, relateaza Mediafax.

Discutia a avut loc in contextul vizitei pe care seful Guvernului a facut-o la lucrarile liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate.
In timp ce participantii asteptau ca freza de forare sa strapunga peretele statiei Orizont, premierul s-a interesat de modul in care vor evolua lucrarile pe acest tronson.
Constructorii i-au explicat lui Ponta ca s-a subtraversat zona Academiei Militare, iar viitorul traseu al uriasului utilaj va trece doar pe sub Bulevardul Drumul Taberei, deci nu va fi dificil. Acestia au adaugat insa ca va fi mult mai complicata forarea tunelului pentru urmatoarele statii ale Magistralei 5, dupa zona Eroilor.
"Partea viitoare de M5, cand va trece spre Pantelimon, pe Regina Elisabeta, acolo sunt cladiri vechi, e primaria, acolo e complicat, dar am trecut sub Colosseum (ruina istorica din Roma-n.r.), cu deplasare zero", a spus constructorul.
"Hai sa terminam asta intai si dupa aia ne gandim la ailalta. O face alt Guvern, gata, ca mie mi-ajunge asta", a spus Ponta zambind.
Tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate, la care lucreaza firma italiana Astaldi, va fi pus in functiune in 2016, cu o intarziere de un an.
Cu o lungime totala de aproximativ sase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece statii, la Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor, si va acoperi, in principal, un bazin cu un numar de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 si 6 ale Capitalei.



Citeste si